Göteborg

Denna helgen var jag till Göteborg en sväng med familjen...

Vi fick skjuts kvart över åtta på fredan av Lennart, min ingifta farbror, till Kil...därifrån gick tåget  9.19 till Göteborg...där träffa vi Berit, som åxå jobbar på Apoteket...hon hade väntat i två timmar i Kil hon för det va ingen som hade kunnat skjutsa henne...usch va långtråkigt å bara sitta å vänta så där....dom ha ju lagt tågen så dumt åxå...för det går ett tåg från Arvika som är i Kil 9.20...alltså en minut efter tåget till Göteborg går :p
Väl i Göteborg tyckte vi att det var rätt okej väder så vi bestämde att vi skulle ta Liseberg den dagen... vi lämna bagaget på hotellet å åt lunch å sen bar det av till Liseberg....där var det lite knepigt väder...ibland regn å ibland strålande sol...men det var kul å åka en massa karuseller...vi spela lite på chokladhjul å så innan vi åkte hem men ja vann inget :(...Helena däremot vann två chokladkakor...hon har verkligen flyt med det där

                            

På lördan så åt vi först en vääldigt god hotellfrukost :)...sen bar det av till Universeum...där var det åxå trevligt med en massa experiment å grejer man kunde testa på...ja ha iofs vart där en gång tidigare men det var lika kul för det...dom har ju en del med djur å grejer åxå men den delen var inte riktigt lika kul...
Sen på eftermiddan så lekte vi riktiga turister å åkte en sån där sightseeingbuss :)...

                           

På söndan så gick vi i Nordstan å shoppa loss :D...dä va ju en massa rea överallt...det är ju alltid lika trevligt :)...ja köpte strumpor, skor, diadem, linne, kjol å film å sen var det nog inget mer tror ja....
Vi åkte hem vid fem å när ja kom hem var det bara att packa igen för nästa resa...

Kommentarer
Postat av: Ida

Åhhh, jag vill också, MED DIG! Ehh, det där kanske lät lite skumt :) Jag ska också gå på Nordstan, när jag väntar på tåget. Hoppas det blir mkt tid så jag kan shoppa noga och att jag hittar ngt..
Hoppas vi kan träffas ngt när jag är nere. Men jag har blivit så snål och måste spara..För jag måste ju shoppa :D

2007-08-01 @ 22:24:26
URL: http://idablogg.fjellborg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0