Underbart väder

Åhh idag är det sååå underbart väder! Synd bara att man sitter inne å jobbar då...men ja slutar iaf fyra idag så ja kanske hinner vara ute lite i solen iaf =)...Ja satt ute nu på lunchen å det var jätteskönt...efter att ja hade ätit satt ja bara i solen å njöt...man måste ju passa på när man kan =)...det var jämt synd att behöva gå in å jobba igen :p

Imorse började jag halv åtta så det var upp tidigt i morse som gällde....ja sov rätt så dåligt i natt så det var jobbigt när man var tvungen å gå upp vid 6.15...ja hade jättesvårt å somna å dessutom så vakna ja vid ett på natten å va helt sjösvett...ja vet inte vad det kan ha berott på men...å då var ja kissnödig åxå så ja va tvungen å gå ner på toan åxå...för det finns ingen på ovanvåningen...så då var ja inte så utvilad imorse :p

Eftersom att ja börja jobba halv åtta så trodde jag att ja skulle hjälpa Helena med varorna på receptsidan så det gjorde ja...men det kom ingen som plocka varor för egenvården...å det var ju väldigt konstigt för på tisdagar är det mest varor å både Helena behöver hjälp å egenvården brukar ha två som plockar tror ja...så ja vet inte riktigt hur dom hade tänkt med schemat idag...om det var meningen att ja skulle va på receptsidan å ingen i egenvården eller om ja skulle vart i egenvården...Anna kom ju vid kvart i nio å skulle plocka i egenvården men det skullle ju vart nån där åtta åxå egentligen...men schemat ä ju helt konstigt i år så :p...ja hjälpte till med å plocka in kartongerna i egenvården iaf...men sen så plockar ju dom i egenvården ut varor hela tiden dom går där ute så det är ju viktigare att receptvarorna kommer ut

En till miss i schemat var lunchen...jag skulle ha 12, Mirja 12.15 å Anna 12.15....så det innebar att bara Elisabeth skulle va i egenvården och Anna-Lena skulle sitta i kassan...å det innebar åxå att vi skulle sitta tre i kassan när vi hade haft lunch å det går ju inte eftersom att det bara finns två kassor...ja förstår mig inte på det här schemat ibland :p

Värme å kyla

Ja förstår inte att det ska va så svårt å ha en lagom temperatur här inne! Där uppe där vi äter lunch å har "morgonrasten" är det verkligen svinkallt hela tiden...å här vid kasan är det verkligen jättevarmt nu å lite sådär kvavt...ja sitter här å svettas nu...kanske beror det på att det är lite varmare ute idag eller nåt...ja ha iaf hört folk säga att det är varmt ute...men ja vet inte ja...dom har ju lite konstiga temperaturer här så :p

Dra ut en gadd

Igår på jobbet så var det en kund som precis när hon gick in på Apoteket blev typ stucken av en geting eller nåt annat med gadd....å det var dessutom på halsen...usch så hemskt! Ja skulle typ svimma om det hände mig...
Hennes kompis försökte dra ut den åt henne men lyckades inte så hon kom fram till mig i kassan och fråga om ja kunde hjälpa henne...å ja lyckades dra ut den ja...den satt väldigt långt ut så det var rätt lätt att dra ut den med bara fingrarna...
Sen svällde det upp lite å blev väldigt rött å hon sa att det stråla ut från där gadden hade suttit
Det är inte varje dag man får va mä om såna saker på jobbet =)

Angående föregående inlägg

Ja ha märkt att vissa bilder inte går att förstora i förra inlägget å ja har ingen aning vad det beror på..men ja orkar inte krångla nåt mer med det där nu...ja ha suttit med inlägget vääääldigt länge nu för texterna vill inte lägga sig under bilderna där ja vill ha dom å så...så ni får försöka nöja er ändå =)

Bulgarien 25/6-3/7

Nu tänkte ja skriva lite om resan till Bulgarien då...det var ju ett tag sen nu men jag har liksom inte haft tid...men idag är jag ledig från jobbet och dessutom är det mulet ute så man vill inte ligga ute så då passar det ju bra att sitta inne vid datorn lite

25:
Dagen började med att ja skulle åka tåg hemifrån 9.40 till Stockholm...men det var en kvart försenat å det blev tio minuter till försenat sen när vi var i Edane...så när ja kom till Stockholm så var det en kvart försenat men det gjorde inte så mycket för det var inte så bråttom...från tågstation så åkte ja Arlanda Express till Arlanda...det är rätt dyrt tycker ja med 110 kronor...
På Arlanda hitta ja Johannes å hans föräldrar direkt...det var jätteroligt att träffa Johannes igen...ja blev väldigt glad...ja hoppas att han tyckte det var lika roligt att träffa mig igen...kan vara lite svårt å bedöma det när man inte får den reaktion man vill ha :p
Vi åt lunch på ett ställe på Arlanda där man fick välja mat å sen värma det i micron :)....sen kolla vi lite i affärer...men ja köpte inget för ja tycker att taxfree är rätt dyrt =)
På flyget hade vi inte beställt nån mat så jag var väldigt hungrig när vi kom fram...
När man klev ut ur planet så möttes man av värme å en hög luftfuktighet
Vi leta reda på våra väskor å åkte en buss till hotellet i Nessebar...det var bara vi och två till som skulle dit
Efter att vi hade kommit fram så gick vi ut och åt eftersom ja va så hungrig...ja köpte kyckling men tyvärr så var den inte så god...väldigt smaklös och slemmig typ eller vad man ska kalla det :p...det kom en katt å hälsa på oss åxå när vi åt

Vårt hotellrum               Våra fula fåtöljer                 Vår utsikt

Vår elektroniska nyckel        Utanför vår dörr

26:
Den här dagen börja inte så bra...ja va riktigt förkyld...det hade börjat redan innan vi åkte...huvudet kändes som det vägde väldigt mycket å ja kände mig matt å inte alls bra...å Johannes hade nog nåt allergiskt besvär för hans ögon klia å så där...
Efter frukosten så utforskade vi omgivningarna lite...ja tog lite kort åxå...under semestern var ja typ som en papparazzi :D...tog en massa kort på allt...
Sen så gick vi tillbaka till hotellet å typ vila resten av dan :)
Men när det var middag var vi ju tvungna å gå å äta...vi hade middagsbuff'é varje dag...men dom var lite dåliga att krydda maten i Bulgarien tycker ja för man fick alltid salta allting extra...en del mat tyckte ja inte så mycket om men det fanns väl alltid nåt man kunde äta...å så fanns det ju ett trevligt dessertbord :D
På kvällen gick vi ner å kolla i lite affärer...Johannes mamma köpte godis till oss som knappt gick att äta för det var så sött...efteråt så var man väldigt törstig så vi gick till en bar å drack drinkar alla fyra...Johannes tog en Pina Colada å vi andra köpte Lost in Paradise...den var god tyckte ja
Johannes mamma hade blivit brun som en pepparkaka redan första dagen...sån skulle ja åxå vilja va...men det syntes ju inte att ja ahde vart utomlands ens efter hela veckan :p...men men det är ju sån ja ä så...går inte å ändra det så

Vårt hotell               Våra drinkar (Pina Colada & Lost in Paradise)

27:
Efter frukosten så gick vi ner till stranden och vi la oss i sanden men det blev väldigt varmt...vi bada lite åxå å så...efter ett tag gick vi till stan å åt glass...min var väldigt god...mycket bättre än Johannes...ja tror han tyckte det åxå...han kanske ångra sitt val lite då :)
Sen var vi tillbaka till stranden igen och denna gången hyrde vi solstolar och parasoll
Efter att vi kom tillbaka från stranden så gick vi till gymmet på hotellet å träna lite...även jag var med och träna alltså...men det var ett väldigt litet å dålgit gym för typ alla saker var ju trasiga

Vår glass (min till vänster)

28:
Den här dagen åkte vi till Sunny Beach...bussen dit var väldigt varm och jag mådde inte alls bra...tyvärr så tror ja att det här var den varmaste dagen å en dag då man borde ligga vid stranden i stället och svalka av sig...typ 35 grader å väldigt hög luftfuktighet skulle ja gissa på...några väldigt snälla människor som satt mittemot oss såg att ja inte mådde så bra i värmen och jag fick låna deras handfläkt :)
Vi åkte för långt med bussen för vi hade ingen aning om vart vi skulle av så vi hamna på ändstationen å fick gå väldigt långt för att komma in till huvudgatan med alla affärer...
Ja mådde fortfarande inget bra när vi kom ur bussen...ja mådde illa å kände mig matt
Jag åt en glass til lunch och Johannes kebab å då börja ja må bättre...vi träffa åxå på Johannes föräldrar då och dom varna oss för tomatförsäljarna :)
Sen spela vi dyr minigolf...det kosta typ 50 kr/person...tyvärr gick det väldigt dåligt för mig om man jämför med Johannes :p
Vi shoppa lite där åxå...men det konstiga är att under resan så köpte nog Johannes mer grejer än mig :D
När vi kom tillbaka från Sunny Beach så var vi så varma att vi tog ett dopp i den lilla poolen på taket på hotellet...sen gick vi å la oss en stund
På kvällen åkte vi tillbaka till Sunny Beach...bussen var väldigt full å vi fick stå upp...men personen som skulle ta betalt kom aldrgi till oss...hon/han kom nog inte fram...så vi åkte gratis...men det var inte värt å betala för å åka på det där sättet så
Först gick vi till en engelsk bar å ja tog en drink å Johannes en cider å sen nåra shots :)...det jag såg av utelivet här var väldigt olikt utelivet på Mallorca...det var inte alls lika mycket folk och det var inte en massa inkastare överallt
Efter den baren så gick vi till Den glade viking som var en dansk nattklubb...ja fråga om dom hade rosa pantern men han verka inte förstå mig riktigt...ja sa alltså på engelska å inte svenska nu då...men han sa att det skulle han göra men det ja fick va absolut inte rosa pantern :)...men det gick väl bra ändå
Vi hade trevligt å dansa lite å så men vi åkte hem rätt tidigt

Minigolf                                                                                                                Sveriges bana

Ute på den glade viking      Johannes med sin drink     Våra drinkar (min till höger, som inte alls är rosa pantern)

29:
Vi sov rätt länge denna dan å orka inte gå upp till frukosten...det verka som att städerskorna kunde känna av att man var i rummet med sina nycklar så det var ju bra...då kom ingen å störde...för man hade ingen sån där do not disturb skylt att hänga på dörren
När vi väl kom upp så åt vi brunch kan man väl säga...väldigt goda smögåsar på stället där vi åt glassen en annan dag...sen gick vi till stranden...men när vi hade legat där ett tag så blev det molnigt å till slut börja det regna så då fick vi bege oss till hotellet igen...det regna inte så länge men vi stanna kvar på hotellet sen å kolla på tv å så

Städerskan hade gjort det fint i vårat rum denna dag

30:
Den här dan var vi i gamla Nessebar...vi skulle kolla i affärer å kolla på lite gamla saker så det var lite svårt å få med Johannes :)...dom hade affärer på varendra kvadrameter över hela halvön där tror ja....det var väldigt mycket iaf...
Det första som hände när vi kom dit var att det kom en försäljare som sålde smycken å hon lyckades få mig å köpa ett men det var ju inte så dyrt så...men så skulle hon få Johannes att köpa åxå men det gick inte...hon var väldigt envis å påträngande å ja hatar sånt :p
Det var massa ruiner där men vi var ju inte med nån guide så det är ju svårt å veta vad det är för saker
Vi köpte svindyr glass åxå...50 kr/pers typ...det var ju väldigt mycket på den men inte värt på mycket tycker ja...ja va hungrig efteråt t.o.m....så ja tänkte äta nåt...å då tänkte ja köpa kebab för det hade dom typ överallt...dom hade nåt på menyn som hette kebabche å ja tänkte ju att det var det å Johannes sa åxå det men det jag fick var en enda liten korv...haha :D...gissa om ja blev besviken...men den gick väl å äta...det var väl typ kebabkorv eller nåt....på samma ställe spela vi lite land-hockey åxå å ja vann :)
På kvällen gick vi till ett tivoli som låg i hamnen. Vi åkte en karusell som gick upp-och-ner som ja mådde lite illa av...å Johannes trodde inte att vi åkte uppochner ens när vi hade åkt den men det gjorde den...Johannes skjöt först en gång med pistol...fast då kunde man inte vinna nåt så det var ju gansk onödigt tycker ja...å sen skjöt han med gevär å vann en stor nyckelpiga åt mig...det var ju inte så svårt för honom eftersom att han skjuter varje vecka :)...han som stog där i ståndet såg lite förvånad ut att han träffa

Gamla Nessebar          Ett konstigt träd

Kebabche                       Ett litet tåg som gick mellan Nessebar och Sunny Beach som vi aldrig åkte

Tivolit i dagsljus                Gamla Nessebar sett från vårt hotell                                     Vår pool

Karusellen vi åkte         Johannes är stolt över sitt skytte :)

Jag och nyckelpigan

Denna dag gick vi till stranden...vi gick längs hela stranden först för å se hur lång den var...den var väääldigt lång...längst bort var det nudiststrand så vi gick inte ända längst bort då :p
Ja å Johannes åkte vattenskoter åxå...han fick köra å ja åkte bakom...det kändes som att ja skulle åka av ibland för ja mina ben var lite glidiga efter solkrämen....men det var rätt kul

Någon/några hade gjort människor i sanden i stället för slott                               Vi åker vattenskoter

Sista dagen gick vi för å shoppa det sista å sen sola vi nån timme på taket...sen var det packning som gällde
På kvällen åt ja å Johannes ute men det var dumt för min mat var inte alls god...ja åt knappt hälften tror ja...det var så smaklöst å när ja tugga så blev det bara en stor klump i munnen som inte ville ner...ja blev hungrig med en gång efteråt typ
Ja hade ju råka slänga min flygbiljett när vi kom till hotellet så ja hade inte kvar den så ja va lite nervös när vi skulle åka hem men det gick bra med den som man visa när man skulle åka från Sverige som tur var...tur att inte Johannes hade slängt den iaf...ja tänkte ju inte på att spara biljetten för när man flyger i Sverige har man ju olika biljetter tur och retur så då kan man ju slänga den...men det ordna sig ju...
När vi hade kommit in så åt ja mat igen :)...å sen skrapa vi ihop våra mynt för å köpa nåt i taxfreen för dom men priserna stog bara i euro å vi visste ju inte vilken kurs vi skulle räkna med så vi tog ungefär å det blev inte riktigt rätt...för det vi skulle köpa kosta 8 men vi hade bara 7,95...men kassörskan orka inte räkna alla mynten så hon sa "it´s ok" å så fick vi våran påse godis iaf :)
Vi kom till Arlanda ca kl ett på natten å då checka vi in på hotellet där på Arlanda

Det var svårt att få ner allt i väskan när vi skulle hem :p

Johannes gick upp halv sju för deras flyg gick vid åtta...ja låg å var kissnödig ända från att han gick tills ja gick upp...det var väldigt jobbigt...men om ja skulle gå å kissa var ja tvungen å ta på mig kläder å gå ut i korridoren å det kändes lite jobbigt...men kvart över nio orkade ja inte hålla mig längre så ja gick upp...när ja hade varit å bortstat tänderna så kom ja inte in i rummet igen med mitt kort så en städerska fick öppna åt mig...konstigt det där
Åkte tåg 12.25 hem å när ja kom hem var hade Arvikafestivalen börjat

Detta är vad jag fick med mig hem från Bulgarien

Inlägg från jobbet

Just nu sitter ja på jobbet och det är ganska lugnt...så då kan man ju passa på å gå in på internet :)...idag jobbar ja ända till sex...jobbigt å sitta i kassan så länge...men ja hade iaf sen lunch så då blir det inte lika drygt...ja hade inte lunch förrän två idag...fast ja skulle haft den kvart över tolv...men dom hade visst ändrat det i morse...
Utanför rinner det en massa vatten för det regnar rätt mycket...det är så konstigt...för bara en liten stund sen vara det strålande sol å varmt...vädret ä ju så knäppt...det kan inte bestämma sig riktigt hur det ska göra

Det står en massa folk som inte vill gå ut här i affären :)

Men imorgon ä ja iaf ledig lite =)...

Annars kändes helgen väldigt kort för ja jobba lördan så då va ja ju bara ledig på söndan

En liten uppdatering

Nu var det ett tag sen ja skrev sist å det har hänt en hel del men ja har inte haft tid att skriva å så...men nu tänkte ja skriva ett litet inlägg iaf...tänkte skriva ett längre å lägga in lite bilder från när vi var i bulgarien men det orkar ja inte nu...kankse blir nåt från festivalen åxå...vi får se...

Igår var jag med Emelie på bio å vi såg Narnia...den var rätt bra...ja ä ju mycket för fantasy så :)...men ja ä ju rätt trött idag då för ja kom inte i säng förrän vid halv tolv å så skulle ja upp kvart över sex idag :p

Idag när ja kom till jobbet så trodde jag att ja skulle hjälpa nån med varorna för ja jobba bara till halv ett å man brukar jobba till tre om man har hand om varorna...men när ja kom dit kom även Mirja (som åxå är en sommarjobbare) dit typ samtidigt å hon skulle åxå ha varor till halv ett å vi tyckte att det var lite konstigt...å då var det tydligen så att vi skulle ha varorna tillsammans...men det var ju dumt att vi sluta så tidigt eftersom det är mest varor på tisdagar...så vi hann inte riktigt göra klart allt som skulle göras...men det viktiga hann vi ju iaf me som tur var...men ja får väl göra klart det imorgon då i stället..för då är det jag som har hand om varorna...men det är någon som inte riktigt har tänkt efter när de gjorde schemana tror ja :p...för igår hade ja hand om varorna å då jobba ja till tre men det fanns typ inget att göra eftersom det inte kommer nåra varor på måndag å på lördan hade de plockat upp alla varorna...så ja förstår inte riktigt hur de har tänkt...ja fick ju sitta typ två timmar i kassan då i stället då så ja fick ju annat å göra då men ändå...
Efter jobbet så luncha ja med Hanna...

Sen när ja kom hem så va ja så trött...om ja hade satt mig i soffan eller lagt mig i sängen hade ja helt säkert somnat...men ja har lyckats hålla mig vaken...för ja tänkte att om ja sover så kommer det bli svårt å somna sen när ja ska gå å lägga mig...
Ja ha spelat Arvika-spelet med Helena åxå å ja vann båda gångerna :)