Ida på besök och Hamnfest

Då har ännu en helg flygit förbi då...en mycket trevlig helg dessutom...

På onsdan så kom ja å Ida på att hon kunde komma hit på torsdan...alltså nästa dag...hon är hos sin mamma i Falkenberg nu och de skulle ändå till Göteborg den dagen så då skulle hon passa på å åka hit sen...

Hon kom med tåget halv nio på torsdagskvällen...så jag tog bilen å hämta henne...det var ju inte så längesen ja träffa henne för ja va ju nyss i Norrland men det är alltid lika trevligt att träffa henne :)...
När ja hade mött henne å stationen så åkte vi sen till Ica så hämta hon ut sin Hamnfest-biljett och köpte en baguett...sen bar det av till Hanna och hennes nya kattungar...de är åtta veckor å så underbart söta...den ena ville bara springa runt å va inte alls intresserad av att bli kelad med...men den andra däremot verka inte vilja nåt annat...den låg där så förnöjt när vi klappa den...
Dagen börja gå mot kväll å vi åkte hem till mig...på hemvägen var det nån dåre som tyckte det var väldigt kul å blända mig...det tyckte däremot jag inte att det var

På fredan tog det ett tag innan vi kom upp och fick i oss frukost...men när vi till slut var klara så åkte vi in till stan...så visa ja Ida runt lite...det är ju lite större än Kalix iaf :)...ja hitta t.o.m. en t-shirt på rean...ojojoj vad ja ha shoppat mycket kläder denna sommaren!
Vi träffa faktiskt Hanna på stan åxå...vi hälsa även på Helena när hon jobba
Så fika vi på Sunday åxå
Vi åkte hem precis när det börja regna
Sen kolla vi lite på kort på min dator å i en del album...
På kvällen åkte vi ner till hamnen och Hamnfesten...vi kolla på Markus Fagervall...även han norrlänning...han å Ida ha ju t.o.m. gått i samma skola...vi stog typ nästan längst fram...det är nåt speciellt med norrläningar alltså...ojojoj :D
Vi vann en massa åxå :)...ja tror Ida förde tur med sig....ja vann en choklad å ett kakpaket å hon vann två chokladkakor
När kvällen led mot sitt slut så gick jag och Ida hem till mig

image38 image39
Ida tycker om mina skor                          Markus

Lördagen började redan klockan tio...då plockade Ida ihop sina saker och vi gick ner till tågstationen...det var väldigt jobbigt för det var så hög luftfuktighet...det var väl inte mer än 18 grader men det kändes som minst 25 :p
Sen var det bara att gå hem igen...väl hemma kröp ja ner i sängen igen ett tag
Så gjorde ja väl inte så mycket på dagen
Klockan sex åkte jag och Hanna till hennes kompis Emma...det var soligt å fint väder så ja tog inget paraply å ingen jacka med mig...bara en tröja...å det va ju inte så smart skulle det visa sig senare
Vi gick ner en sväng å kolla lite på Darin...men vi gick mest runt å kolla så det blev väl inte så mycket att vi stog å kolla på honom då men...ja å Hanna försökte vinna lite men det gick inte idag...det var nog för att Ida inte va med denna gången...
Vi gick tillbaka till Emma sen å lekte bl.a. en lek som Hanna va sämst på :D...svårt det där med att komma ihåg saker ...hihi...
Sen gick vi ner igen när Martin Stenmarck skulle spela...tyvärr så börja det regna precis när vi gick ner å det fortsatte nästan så hela kvällen sen...vi blev ganska genomblöta ja å Hanna :p
Innan Björn Rosenström så ställde vi oss ända längst fram...inte för att ja tycker han ä så bra då men Hanna tycker ju det så då får man ju ställa upp....
Så till slut så börja han spela då å då hade Hanna även hitta Milla så hon stog åxå med oss...man blev lite klämd där fram men det gick att bra ändå
Efter spelningen så gick vi in i magasinet en sväng å där va det en kille som fråga om ja inte ville med på efterfest...men ja fick att tacka nej där :p...
När allt va slut så fick pappa komma å hämta mig å han skjutsa även hem Milla å Micke...väl hemma så var det väldigt skönt att få av sig alla blöta kläder och krypa ner i min varma säng

image40  image41
Jag                                                     Hanna

                                image42
                                Ja å Hanna lite blötare

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, jag håller med, det är verkligen något speciellt med norrlänningar ;) Snäll du är som ställer upp på dina vänner, du fick ju stå med mig och se på Markus x antal timmar, haha.. Låter som att du haft en bra helg, kul!
Jag vet att jag kommenterar typ varje inlägg, men jag kan som inte låte bli ibland...

2007-08-14 @ 22:20:45
URL: http://idablogg.fjellborg.eu
Postat av: helena

så du menar att det inte är något speciellt med värmlänningar? Nej nu blev jag ledsen...=o(

2007-08-15 @ 12:39:32
Postat av: Johannes

Ja vi e som lite annorlunda vi :D mhm, men efterfest kan väl va trevligt ibland ;p

2007-08-17 @ 21:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0