Jobbig vecka

Denna veckan har varit rätt jobbig...

Det hela börja i söndags då ja träffa på Sandra F:s mamma....Sandra, som var en bra kompis innan, är numera ihop med mitt ex Johan och nu är vi inte så bra kompisar längre...

Men iaf så träffa ja på hennes mamma i söndags å hon börja skälla på mig...om att ja ä en hemsk person å Sandra hade ju inte gjort nåt fel, bara jag, å ja gör bara saker för å jävlas å en massa sånt...å ja bara stog å tog emot allt...ja kände mig alldeles stum och kunde inte göra nåt...ja kände hur ja sjönk längre ner i jorden, hjärtat bara dunka i bröstet på mig och jag kände att tårarna var på väg....jag är inte van å få såna utskällningar
När  ja till slut kom därifrån så kände ja mig inte alls bra...tårarna började rinna och Helena försökte trösta mig...hon å Patrik spela Yatsy med mig så ja fick annat å tänka på...det var ju snällt av dom...ja kände som att ja bara ville försvinna från jordens yta...den natten sov ja inte så bra

På måndan så kände jag mig väldigt nedslagen och hade en klump i magen...hela dagen kände jag att jag hade nära till tårarna...som tur var så jobbade jag bara tre timmar denna dagen...men självklart kom den säkert jobbigaste kunden som jag haft på hela sommaren just idag...det var en norsk kvinna som skulle betala sina varor med sitt kort...men kortköpes medgavs inte...detta sa jag så vänligt till henne...men hon fatta inte vad medges inte betyder...så hon försökte igen...å jag försökte förklara att det inte gick att ta några pengar från kortet...men då sa hon att det gick visst det för hon hade 50 000 kronor på det...så hon försökte att dra det igen...fast jag vet att det inte skulle funka...dessutom var jag ensam i kassan och kön bara växte och växte...efter fjärde försöket så gav hon äntligen upp iaf men var rätt sur för det var ju fel på våran kortläsare ansåg hon...så jag tänkte att jag skulle scanna varorna igen och göra om...å ja hann ju ta bort allt innan ja upptäckte att han som hade vart med henne hade tagit ut alla varor redan...å då kom hon på att hon ju kunde betala kontant...å det kunde hon inte kommit på tidigare menar ja :p...nu hade ja iaf fått hjälp av Mia från receptsidan så hon tog den andra kassan...eftersom ja redan hade tagit bort varorna ja hade slagit in från datorn kunde ja ju inte slå in vad ja fick i pengar å se vad hon skulle ha tillbaka...så ja räkna ut det i huvudet...å det är inte så lätt när man ä stressad...man kan inte tänka så klart då...ja tänkte ja kunde fixa det i datorn senare när det var mindre kö...men då ville hon så klart ha kvitto då...så då fick ja skriva upp alla varunummer och göra en ny så hon kunde få sitt kvitto...efter det så var jag rätt skakig och det kändes inte alls bra att fortsätta att jobba...ett tag efter att norskan hade vart å handlat av mig kom det en man och sa att: Du ska inte lyssna på vad folk säger, du är så bra så...han kom så långt efter att hon va där så ja tycker inte han borde ha sett när hon va där men det kanske han gjorde...sen såg ja att hon kom tillbaka och jag kände mig illa till mods...då ville hon registrera sitt köp på pluskortet och så hade hon en rabattkupong som ja inte hade slagit in andra gången så hon skulle ha pengar tillbaka och så hade hon med sig ett kvitto från en annan affär där hon hade betalat med kort för att visa att det inte var hennes kort det var fel på utan på våran kortläsare...det kunde ju inte vara nåt tillfälligt fel som jag föreslog...
Förutom detta så gick mitt halsband som ja fick från mormor å morfar när ja va liten sönder :(

För att förvärra saker för mig så fick jag ett mail i fredags från skolan om att två kurser som jag skulle läsa i höst är inställda....de kunde ju hört av sig lite tidigare än en vecka innan skolstart tycker ja men...så då fick ja ju panik över det där åxå...

Det har ju även funnits ljuspunkter denna veckan....som att det har varit fint väder hela veckan...det var i mitten av juni som det var fint så många dagar i rad senast
Å i torsdags så var jag å åt med Hanna å Emelie
Dessutom fick ja ett paket i fredags från jobbet...det var en liten älg...eftersom apoteket där jag jobba heter älgen :)
Å så får ja ju inte glömma bullbakandet med Helena åxå

                                  

Kommentarer
Postat av: helena

Nej, bullbaket var det tur att duinte glömde, för annars skulle jag ha tagit MYCKET illa upp =o)

2007-08-27 @ 12:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0