Trevliga återseenden och jobbiga besked

Nu ha ja vart i Kalix en sväng då...
Det var trevligt att träffa Johannes å Ida igen...det var ju inte så länge sen ja såg Johannes men det är ju alltid lika trevligt å träffa honom...Ida däremot var det ju typ två månader sen ja såg
Det var däremot inte lika roligt när Johannes sa att han kanske ska flytta till Umeå redan i september :(...det kändes inte alls kul...nu vet ja inte när ja får träffa honom igen...det känns väldigt tungt :(
Dessutom verkar det dåliga vädret följa efter mig för det var regnigt å dåligt precis varje dag ja va där :(

Ja åkte på måndag morgon...så ja hann knappt hem från Göteborgs-resan innan ja skulle iväg igen...
På tåget va det jättefullt å det var en massa folk som fick stå för det fanns inte tillräckligt med sittplatser...det var så fullt på hyllan åxå så det var en som fick en stor ryggsäck i huvudet, för den ramla ner
Ja hade en massa tid i Stockholm innan flyget gick så ja gick å kolla på stan där...ja hade ju gått på Nordstan i Göteborg dagen innan så ja borde ju va lite less på shopping...men det är alltid trevligt med lite shopping :)...ja hitta en tröja å ett skärp...
Flyget upp skulle gå 21.00 men vi kom inte iväg förrän tjugo över...
När vi väl va framme så var Johannes där å vänta på mig...innan vi åkte t Kalix så va vi in i min lägenhet å kolla lite först...det såg rätt öde ut i lägenheterna där nu...bara i nåt enstaka fönster som det lyste...

På tisdan va Johannes iväg å jobba lite på morron...men ja låg kvar i sängen...ja hade inte gått upp när han kom tillbaka heller...sen gjorde vi väl inte så mycket den dan...laga tacos t mat...det var gött det :)...så blev det en del tv åxå...å sen såg vi Torsk på Tallin för Johannes hade inte sett den så ja tyckte att det måste han för den ä så bra :)

På onsdan så träffa ja Ida å hon visa mig deras nya lägenhet...den va stor å fin...sen gick vi ner till Lyktan å fika...å det var så underbart gott :)...sen gick vi tillbaka till Ida och Johannes kom å hämta mig för vi skulle äta hos hans föräldrar...inte för att ja hade hunnit bli så hungrig då men :p...vi fick grillat å klyftpotatis...väldigt gott det åxå...
Sen åkte vi tillbaka till Johannes för han skulle tvätta...den tvätten glömde vi sen bort å ja kom på det typ vid tolv-ett på kvällen att han kanske skulle gå å hämta den :p

På torsdan träffa ja Ida igen å vi åt lunch på Myggan...dom ha ju flyttat å gjort om...så nu var det mycket mysigare än förut tycker ja...sen skulle hon jobba fyra så då skjutsa hon tillbaka mig t Johannes...resten av dagen gjorde vi väl inte så mycket...satt å kolla på tv å myste typ

På fredan va Johannes tvungen att jobba igen...så medans ja vänta på att han skulle komma tillbaka så packa ja ihop lite å greja...sen när Johannes kom hem så skulle han iväg igen å tvätta mc:n å sätta ut på blocket...sen när han kom tillbaka igen så gjorde vi mat å sen typ vid åtta så åkte vi t Luleå...när vi hade kommit fram å vart å handla frukost å grejer å åkt t min lägenhet så kom ja på NYCKELN...ja fråga om Johannes hade tagit med den...men nej det hade han inte...så då var det bara å åka tillbaka till Kalix å hämta den...en bit på vägen så hitta inte Johannes sina nycklar heller å efter en stunds letande så hitta ja dom i baksättet under en grej :p...men till slut så var vi tillbaka i min lägenhet iaf med nycklar å allt...å då hade klockan hunnit bli typ tolv...så då var det bara å lägga sig då...

På lördan gick vi upp typ sex....då gjorde vi baguetter med räkor å kräftstjärtar...vi lyxa till det lite eftersom vi inte vet riktigt när vi ses igen...vi fick lite bråttom så vi hann inte äta klart baguetterna hemma så vi tog med dom till flygplatsen...vid halv sju skjutsa Johannes mig till Kallax och så checka ja in...sen åt vi klart baguetterna å sa hej då...*snyft*
När ja kom till gaten så höll dom på å gå ombord...planet blev typ fullt....ja sov typ hela tiden...fast när ja inte gjorde det så fick ja för mig att dom som satt mitt över gången var terrorister å tänkte mörda mig å kapa planet...HAHAHA :D...jag och min fantasi alltså...ja kan få för mig lite roliga saker ibland
När vi landa så landa vi på utrikesterminalen för planet skulle utrikes sen....å det kändes verkligen som man hade kommit t utlandet för det var så varmt...å det intrycket förstärktes ännu mer när vi fick åka sån där buss til byggnaden :)
Sen satt ja ett tag på Stockholm central å typ halvsov
Sen gick tågresan hem bara bra...lite varmt bara..

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, ja du har ganska bra fantasi :) Hoppas allt löser sig, jag finns här iaf så du vet!

2007-08-05 @ 01:31:14
URL: http://idablogg.fjellborg.eu
Postat av: Ida

Haha, trevligt åka tillbak till Kalix igen..

2007-08-05 @ 01:32:15
URL: http://idablogg.fjellborg.eu
Postat av: Johannes

Ja du är ju en rolig person :D hehe, mm åsså gäller de ju att man ha koll på vart man har sina nycklar ;þ

2007-08-06 @ 17:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0