Funderingar

Igår när jag skulle sova funderade jag på en sak...kan man få multipel personlighetsstörning av att ligga och prata och resonera mycket med sig själv?
Det är en väldigt konstig fundering jag vet...men ja tänkte iaf så...det borde ju inte gå...man borde ju inte kunna få det så lätt...det utvecklas säkert efter nåt trauma som typ alla andra psykiska fenomen...
Anledningen till att ja fundera på det var att jag själv låg och resonerade med mig själv och försökte få mig på bättre tankar...det låter säkert helt knäppt men det gjorde jag iaf...när det inte finns nån annan att diskutera med så :p...
Min förnuftiga sida försökte få mig att förstå att inte allt beror på mig, att det kan finnas andra helt naturliga förklaringar till saker i stället, allt behöver inte vara mitt fel hela tiden...jag var nämligen lite nedstämd å ledsen å så där överkänslig för allt som ja kan va ibland...å min emotionella sida drar alltid slutsatsen att dåliga saker är mitt fel...
Men igår så låg ja iaf å försökte komma på andra möjliga anledningar till varför vissa saker var som de är...
Å till slut så vann förnuftet å ja kunde somna...å det var väl tur det för annars hade jag väl legat där hela natten och ältat å bara blivit mer ledsen

Å för er som nu undrar vad multipel personlighetsstörning är det vad som även kallas personlighetsklyvning...en å samma person har flera olika personligheter...av allmänheten kallas detta även helt fel schizofreni....för detta är ju en helt annan sak...så nu vet ni :)


Kommentarer
Postat av: Ida

Hihi, det är bra att du läxar upp medmänniskorna, så de blir lika duktiga som oss "betéendevetare" ;) Det är bra att du kom fram till något förnuftig i dina nattankar, tråkigt att höra du var ledsen! Men jag tror nog inte du har någon personlighetsklyvning jag heller, är nog ganska många som gör så, iaf jag också, så du är iaf inte heeelt ensam :D Du, jag tänkte på dig idag för när jag körde till Sangis så mötte jag två renar. Då tänkte jag att du skulle vart med och att jag saknar ditt sällskap! Hinner inte få ngn mobil till julafton, pinkoden hade inte kommit idag. Men vi hörs säkert ändå, via H:s mobbe! Hare bra tillsvidare! Kraaam!

2007-12-21 @ 22:05:22
URL: http://idablogg.fjellborg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0