Julen

Julafton började med att vi åkte till Björn, Åsa, Henrik å Andreas för julfika...hela släkten på mammas sida utom Anna-Carin och Johanna var där...de kunde inte komma för Johanna var sjuk :(...
Ja å Helena satt vid barn/ungdomsbordet...tydligen har ja uppgraderats från barn till ungdom nu :)...men det är mycket bättre å sitta där för de får godare fika
Sen bar det av till mormor å morfar...där vankades det julmat sen...som jag inte är såå förtjust i direkt...min tallrik bestod av skinka, köttbullar, melon, bröd, klyftpotatis...hmmm...var det nåt mer tro?
Sen var det Kalle Anka...men mitt i det kom Tomten med paket :)...ja fick en hel hög....men ja å Helena vänta med å öppna dom för det ska man inte göra förrän senare tycker vi...så vi fortsatte se klart på Kalle Anka när utdelningen va klar
Så åkte då två av Erikssons-familjerna vidare....det var därför vi hade utdelningen så tidigt
Carolina å Linnéa testa nåra av sina julklappar...dom gjorde bl.a. tatueringar på mig å Helena...Helenas blev riktigt fin faktiskt...men min blev bara en klump :p...tur att det gick bort lätt
Senare så åt vi lutfisk...jo ja vet att det är jättekonstigt att ja äter det...för typ ingen annan tycker om det å ja ä ju ändå rätt kräsen...men så är det...synd bara med alla benen i...
Efter maten så var det bäst ja å Helena öppna våra paket för annars hade nog Linnéa gjort det åt oss...ja fick många trevliga saker...bl.a. : skålar, dukar, våffeljärn, nattlinne, Desperate Housewives säsong 2, örhängen....
Sen åkte Carolina å Linnéa m. fam. åxå hem...
Resten av kvällen satt vi typ å kolla på tv å åt frukt å grejer...ojojoj va trött ja va...det var skönt när man fick gå å lägga sig...men det var så jobbigt för sängen ja sov i knaka så fort ja rörde mig :p

Nästa dag så blev det julrester till mat å dessutom hare...det hade ja inte ätit förut...men det var rätt gott...smaka nästan lite åt älghållet
När vi åkte hem var det jättetråkigt väder...regan å jättedimigt...man såg typ bara nåra meter framför bilen...tur att inte ja körde iaf
Sen var det bara att göra sig i ordning för kvällen...Hanna kom å hämta mig så åkte vi t Emelie...även Sophie å Emelies kompis Sara kom dit...vi spela TP Disney...men var det lättare då eller? NEJ! Absolut inte...Emelie å Sophie var ju rätt bra på det där...Sophie vann allt...men vi andra tre hade ganska stora problem...ja å Hanna kom på delad sista-plats med en "plupp" var...å min fick jag dessutom med hjälp av Emelies mamma...men hur ska ja kunna veta vem som ha regisserat musiken till den å den filmen? ha ju inte sett så mycket Disney-film i mina dar heller

Sen bar det av till Tiki...bara en halvtimme typ i kö i år :)...förra året fick vi stå två timmar...men så "råka" ja kankse gå före lite folk åxå :D...men Hanna hon hoppa in långt före i kön för en kompis till henne stog där så hon fuska ännu mer...det var en trevlig kväll tycker ja...

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0