Lucia-minnen

Idag är det då Lucia...tyvärr så är det ju inget stort för mig här idag då eftersom ja inte har nåt lussfika, ingen att lussa för eller som kan lussa för mig...å ingen å gå på luciafirande med...men man får klara sig ändå...men visst är det gott med pepparkakor å lussekatter...underbart :)...men ja ska få komma till Ida i helgen å smaka av hennes fika skrev hon :)...det var ju väldigt snällt

Förr i tiden hade jag mer traditioner vid lucia...

När jag var liten så gick jag i både Smulornas (min kör som liten) och SMU:s luciatåg varje år typ...det var trevligt :)...så fick man lussekatter och pepparkakor efteråt...
Tänk när man fick gå över från de där plastljusen till levande ljus...det kändes stort...då var man en av "de stora" :)
En gång fick jag även va Lucia för Smulornas luciatåg...ja på lekis var man ju åxå det men då var ju alla tjejer det :D
Men Helena hon fick vara Lucia för det "stora" luciatåget t.o.m. hon för två år sen :)...hon ä så duktig å bra på å sjunga så :)

I femman så skulle man gå luciatåg för resten av skolan men precis innan där så fick ja vattenkoppor så ja kunde inte va med...men ja tyckte nog inte det var så synd, bara skönt å slippa den gången :)...men det var ju inte kul å ha vattenkoppor direkt :p

Å så va ju ja å Helena å lussa för farmor åxå när hon levde

Så det där var väl mina minnen av Lucia och jag hoppas att jag får uppleva många fler fina minnen

                      image72
                                                Helena som Lucia

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja Lucia är verkligen något speciellt! Jag skulle verkligen vilja vara riktig Lucia någon gång, med levande ljus.. Fast det skulle nog vara ganska så nervöst. Ja idag blir det lussfika för dig och mig ;)

2007-12-15 @ 12:58:11
URL: http://idablogg.fjellborg.eu
Postat av: helena

nömen, så gullig du är. säger att jag är bra på att sjunga och grejer, så glad jag blir :)

2007-12-15 @ 13:55:23
Postat av: Arna

Hej, jag tycker att du har verkligen en intressant sida och det är ett nöje för mig att läsa din blogg ( om det nu går bra ). Ville bara säga det till dig =) Tack från mig/ arni.blogg.se

2007-12-16 @ 13:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0