Veckan som gått

Tänkte skriva lite om den här veckan....ha ju inte blivit så mycket uppdaterat nu på sistone eftersom ja inte sitter vid datorn varje dag här hemma...har liksom annat för mig...

Ja kom iaf hit i tisdags...tog avsked av Johannes på Kallax...det var jobbigt för ja ska ju va ifrån honom i hela tre veckor :(...ja kände hur tårarna brände bakom ögonlocken nåra gånger den dagen men det gick bra...
Resan gick rätt bra förutom att ja tappa nästan alla mina strips på golvet och disken på McDonalds...det är inte lätt å bära en bricka med en hand å ha en massa väskor å grejer å bära på samtidigt kan ja berätta...
Det var lite komiskt för när ja åkte från Luleå var det plus 7 grader å när ja kom ner hit var det minus 10...det är helt tvärtom emot vad det ska vara

På onsdan så gick ja ner till stan för ja skulle klippa mig 13.20 å så skulle ja kolla efter julklappar...när ja hade kommit till Verken så tyckte ja det lät konstigt...jahade ju mp3 i örona så ja tänkte det var i musiken men till slut fatta ja då att det ringde å då var det Sandra som gick bara nåra meter bakom mig :)...det var ju en trevlig överraskning...så vi gick tillsammans till stan å så gick ja till frisören å hon på stan...
Det kändes jämt synd å ta på sig mössa efter klippningen för hon hade ju i en massa grejer å fluffa till det så det blir ju helt platt å konstigt sen när mantar på mössa :p...men är det kallt så är det...det blev lite kortare än ja sa till henne att hon skulle klippa men det växer ju ut...men ja stör mig lite på att det är uppklippt så mycket ibland...det vill liksom inte lägga sig bakom örona...
Sen ringde ja till Sandra å hon var kvar på stan så vi gick å fika å kolla i lite affärer å sen gick vi hem...utan nåra klappar köpta för min del :(...det var jättekallt å ja hade inga långkalsonger eller överdragsbyxor så när ja kom hem så blev mina ben helt varma å börja klia :(...sen åt vi mat å så följde ja med Helena å Patrik till stan åxå :)...men ja hitta inget denna gången heller :(...

På torsdan så tänkte ja åka till Karlstad då eftersom ja inte hitta nåt i Arvika...Sandra hade sagt dan innan att hon kanske kunde följa med så ja ringde där på morgonkvisten men hon svara inte så ja tänkte att hon låg å sov å inte skulle med...så ja gjorde mig i ordning och gick ner till stan (idag MED långkalsonger)...å när ja nästan ä framme så skickar Sandra meddelande att hon hade slumrat till när ja ringde så det var därför hon inte svara...så ja ringde å fråga om hon ville med...hon visste inte riktigt då å sa att hon får se...så ja gick till stationen å köper en biljett till tåget...så när ja ska sätta mig på min plats så kommer Sandra bakom mig å knackar mig på axeln :)...ja trodde verkligen inte hon skulle med då...men då fick hon ju köpa biljett på tåget...110 spänn!!! Ja behövde bara betala 48...konstigt att det ska va sån skillnad tycker ja...det var väldigt trevligt där iaf å ja hitta julklapparna ja skulle ha å så...fast lite mycket folk på vissa ställen...vi åkte hem vid halv tre å då var det värmlandstrafik så då kosta det 80 kronor...konstigt att SJ ska va billigare...borde ju va tvärtom tycker man...från stan fick ja iaf åka bil hem för Sandra hade bil :)

På fredan så städa vi här...ja dammsög å damma hela ovanvåningen...å satte fram lite julsaker...å packa in paket...sen hände det nog inte så mycket mer tror ja

Igår läste ja lite i min tråkiga arbetsrättsbok på dagen å så julpynta vi lite mer å pynta granen åxå...en dag för tidigt...så fyllde ju mamma år åxå så vi fira henne lite...sen på kvällen kom Hanna å Emelie hit å vi bytte julklappar...känns ju lite jobbigt att öppna två dagar för tidigt men det får gå :)...ja har ju mina små principer...sen åkte vi till McDonalds å åt kanelbulle...å sen köpte vi kinderägg (vår lilla tradition :))...å så åkte vi runt lite i Hannas bil :)...sen på natten vid fem så väcktes jag av en klantig Johannes :p...sen så sov ja inte så bra resten av natten

Idag har jag läst en massa arbetsrätt...eller massa å massa men en del iaf...sen så här på kvällen så har Erna och Lennart (min faster å hennes man) varit här å gratulerat mamma å vi fika å åt tårta...ojojoj va mätt man blev...å nu så sitter ja här då :)


Imorgon är det julafton :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0