Helenas student

I torsdags var det då dags...min lilla Helena har blitt stor och tagit student...det känns ju helt konstigt...hon ska ju vara liten ju...inte sluta gymnasiet heller! det stämmer inte...men så är det tydligen...inget att göra åt...

Torsdagen började med att vi åkte ner till stan vid nio för att lämna av Helena vid skolan handla mat å grejer...jag var även tvungen att köpa en present till Helena...för det hade jag inte hunnit tidigare...lite i sista laget men det gick ju det åxå :)

Sen bar det av hemåt  och där satte vi igång att göra i ordning inför studentkalaset...mamma å pappa hade lite problem med ballongerna för det var så varmt så de bara smällde när de hade hängt upp dom...ja hjälpte till att lägga upp maten på fat...vi hade skinka, kalkon och rostbiff och en massa go frukt, lite grönsaker, baguetter , potatisgratäng, potatissallad och lite spaghetti å köttbullar till de barnen som ville ha det

Så vid kvart över fyra åkte vi iväg och då var jag jämt inne hos Therese med lite blommor först å sen åkte vi och parkera å hämta ett kort från Dagny till Helena...så gick vi då till skolgården och vänta...mer å mer släktingar kom...så till slut blev klockan fem och studenterna sprang ut...

Först gratulera ja Helena å sen blev det studentletande....ja hitta alla  utom en...men det fixa sig till slut ändå...

     image8image9
     Helena som nybakad student

Strax innan sex så började de med kortegen...Helenas klass åkte nån slags militärfordon...när ja vänta på att Helena skulle åka klart träffa ja först Hanna å sen ett barn som ja ha haft på dagis...han var alldeles själv han...ingen mamma eller nån som passa honom...å han ä bara fem...ja tycker det var så synd om honom...å så tänkte han springa ut i vägen åxå :(...det är ju heller inte så bra...ja va lite orolig för honom när ja åkte iväg sen

Så kom vi hem då och Helena fick en massa paket och grejer...

image10 image11
Paketöppning

Sen mitt i paketöppningen så blev det matpaus...sen paketöppning igen och tills sist tårta...vi hade tre olika sorters tårtor...en kolatårta, en med glass och en daimtårta...den med glass var inte så bra just denna dagen för den smälte men den va go ändå...mitt i allt detta så kom det å gick folk hela tiden...tillsammans var det väl ungefär 30 personer här...å då var ju inte alla släktingar här för alla kunde inte komma...

Det var en riktigt trevlig dag förutom att jag fick en "sakna-Johannes-attack" och det blev ju inte bättre av att Johan prata på att han hade kört en båt...det där är det väl ingen som fattar förutom Johannes men ändå :D...

Fredagen:

Fredagen började inte lika tidigt...så då fick ja sova ut...precis som jag vill ha det :)...Helena åkte iväg till stan vid elva för hon hade håruppsättning då...medans hon satt där hos frisörskan så låg jag ute å lyssna musik...

Sen kom hon hem ungefär två-tre nån gång tror ja...hon var jättefin i håret...så terroriserade ja henne lite med att  ta kort på henne när hon skulle göra sig i ordning :)...ja hälpte henne lite med sminkningen men det mesta klarade hon att så bra själv så...så fick ja hjälpa henne få av sig sin klänning som hon hade utan att skada håret....hon var ju så smart som hade tagit på sig en klänning som man skulle dra över huvudet :p...sen fick ja även hjälpa henne lite på med balklänningen...sen blev det mer korttagning i trädgården...

image13  image14
Min vackra syster

Så åkte de iväg vid halv fem för hon skulle till riktiga fotografen kvart i fem...jag stanna kvar å vänta på att Sandra skulle ringa ja...för vi skulle ner på stan på systemet...så fick ja då ett sms å vi åkte ner...vi gick t systemet å handla inför lördan å sen köpte vi glass och gick t synsam å köpte linsvätska...

Sen gick vi upp till kyrkan å ja tog lite kort på Helena...så gick de då i kortege klockan sex till Oscar Statt där de har balen

Sen så åkte vi runt lite med bilen jag å Sandra innan vi åkte hem...

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vacker syster!

2007-06-11 @ 21:42:25
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Båten

Va tråkigt att det är sommar och jag inte blir använd så mkt ;D

2007-06-11 @ 22:30:00
Postat av: Ida

Åhhh, så fin hon var! Men jag vill ju se närmare.. Hon liknar iaf dig på långt håll.. God all mat lät, men en tanke slog mig, åt du också spagetti och köttbullar? ;P Idag har jag också sett på balen här i Kalix.. Tänkte på en sak. Ni har sent utsläpp där nere jämfört med här uppe..

2007-06-12 @ 23:36:22
URL: http://idablogg.fjellborg.eu
Postat av: robban nilzon

ja du skulle vilja kunna förstora bilderna!

2007-06-18 @ 20:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0