Hemresa

Så nu har man kommit hem till Arvika igen då...efter ett drypande farväl av Johannes så kom jag då iväg i måndags klockan fem på dagen...ja fick inte riktigt med mig allt jag hade tänkt  så jag fick prioritera bort en del saker....till slut fyllde jag iaf en liten resväska, en ryggsäck, en laptopväska och en stor kasse med en massa grejer i...ja hade lite problem med att få med allt på och av tågen men det gick med lite vilja :p...när ja skulle på första tåget fick ja faktiskt hjälp av en snäll kille med min resväska :)

Så satt man där på tåget och hade en 19 timmars lång tågresa framför sig...det blev ju inte bättre av att man höll på att smälta bort i värmen direkt...ja hade en hel kupé för mig själv när vi åkte...det  var skönt...det varade ända fram till Boden där det gick på en tant...sen bara fylldes det på allt eftersom och till slut satt vi där sex stycken och trängdes...då kom konduktören och sa att han skulle öppna en ny kupé så då försvann det två stycken...så det var ju bra då...

Så gick dagen då och det var dags att sova...fast det var inte så lätt direkt...en av de andra snarka nämligen :(...så ja vakna varje timme nån gång...rätt så jobbigt...så till slut så ringde då larmet 6.30 och jag var tvungen att gå upp...GÄSP...jag släpade mig iväg till restaurang-vagnen och fick mig frukost...sen var jag riktigt mätt

Så var man framme i Södertälje då och dags för byte...efter 45 min kom tåget som skulle ta mig till Arvika då...satt å sov typ hela vägen...det behövdes verkligen!

I Arvika stod mamma och vänta på mig...så vi åkte hem och jag tog en välbehövlig dusch...man känner sig inte speciellt fräsch när man har åkt tåg så lång tid direkt

Sen gick jag till stan för att träffa Emelie för vi skulle fika...men det var inte smart att ja gick i mina alldeles nya skor :p...ja fick fruktansvärda blåsor å skavsår över hela fötterna...å ett jättestort skavsår under foten :(...ja fattar inte hur det gick till

image4
Så här trevlig var min fot efter en dag på stan

Så kom jag iaf fram till stan då och träffa Emelie på Sunday café...jag tog en varm ciabatta med skinka och en smothie till...det var gött

Sen tjugo över tre så bar det av till frisören då och jag klippte av mitt långa tunga hår...det känns ju knappt längre...känns lite konstigt...men man vänjer sig....å det växer ju ut rätt fort igen så...iaf mitt...det växer så det knakar...

image5       image7
                        Före                                                               Efter

Efter mitt frisör-besök så gick jag till Apoteket och skulle ha en slags introduktion i de nya lokalerna...då kom jag mitt i Ingegerds fika så då blev det lite fika där åxå...sen gick vi runt och jag fick se hur det är nu när de har renoverat och så...å sen visa Caroline mig de nya tangentborden till kassorna för de har bytt sen jag jobba där förra sommaren...det tog lite längre tid än jag hade tänkt att gå runt men till slut så kom jag iaf iväg då och träffa Hanna för vi skulle fika ( igen :D )...Denna gången köpte jag en kladdkaka...den var supergod

Sen åkte vi lite bil på stan å så blev vi sugna på glass så vi åkte till Timmys som va dä enda stället som hade öppet typ...där köpte vi kulglass :)...sen fick Hanna åka å hämta bilen för ja kunde knappt gå :(...

Så skjutsa hon hem mig och jag tog det lugnt resten av kvällen typ

Kommentarer
Postat av: Ida

Hihi, det lät som en dag med mycket goda grejer.. Mums!

2007-06-06 @ 23:06:31
URL: http://idablogg.fjellborg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0