Motorcykeltur

Tänkte skriva lite om vad som hände igår....

Gick upp vid halv tio och åkte in till stan ( befinner mig i Kalix ) för att möta Ida på "Folkan". Vi hade ju tänkt att vi skulle göra vår uppgift som vi ska göra i den här kursen. Vi började med att läsa igenom hela artikeln iaf. Sen kom vi på att vi nog måste ta och äta lunch så då gick vi till Myggan. Jag tog en lyxtoast och det gjorde även Ida...det är väldigt gott...Vi satt där ett bra tag och till slut bestämde vi oss även för att fika :)...så det blev kladdkaka. Till slut kom vi iaf iväg och skulle fortsätta göra uppgiften på biblioteket. Det blev väl inte såå mycket gjort direkt då men vi började iaf skriva lite på sammanfattningen. Så när biblioteket stängde klockan fem fick vi ge oss iväg. Det var underbart väder så jag gick till Johannes och Ida var snäll och följde mig.

När ja kom hem till Johannes så kom han på idèn att vi skulle åka och kolla om minigolfen hade öppnat. Så då menade han alltså att vi skulle åka med hans motorcykel. Jag har aldrig åkt mc förut så det blev första gången då igår. Det var lite läskigt i början för ja tänkte att ja skulle ramla av eller nåt. Men det var väldigt roligt åxå faktiskt. Synd bara att jag hade en så stor hjälm ( eller att jag har så litet huvud :p ). Så nu har man prövat det åxå :D...
Tyvärr så hade inte minigolfen öppnat än så vi kunde inte spela så det var bara att åka tillbaka igen när vi hade suttit vid vattnet först ett litet tag.

Sen så skulle vi baka tigerkaka. Precis när den var klar så kom Robban och då fikade vi alla tre och kollade lite på tv. Det var riktigt gott....men det känns ju lite onytttigt att ha fikat två gånger den dagen. Efter ett tag åkte Robban för han skulle iväg och jobba. Så då blev det fortsatt mys i soffan framför tv tills vi gick och la oss.

Idag har det inte hänt så mycket däremot....mest slöat....vi gick upp väldigt sent imorse till och börja med och så har väl dagen fortsatt så...så nu sitter jag här själv med min godispåse som jag nyss var och köpte...för Johannes skulle vara med poliserna och åka med i natt mellan åtta och fyra så...

                             

Kommentarer
Postat av: Ida

Hehe, åhh, vad spännande, och läskigt! Låter ju ganska kul faktiskt.. Gött med tigerkaka, ni bakar ju alltid, gillar Johannes att baka eller? ;)

2007-05-26 @ 20:44:50
URL: http://idablogg.fjellborg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0