Underbart

Idag hoppade man upp ur sängen halv tio...eller så mycket hoppande blev det ju inte...mest ett försök att dra sig upp ur den sköna varma sängen...

Men gissa om jag blev glad när jag öppnade fönstret då :)...det såg ju väldigt soligt och varmt ut men det har det ju gjort förut åxå å då har det ändå varit svinigt kallt...men denna dagen vart det jättevarmt och skönt på riktigt!
Första dagen som man verkligen ha känt att det är vår och sommaren är på väg...annars trodde jag att det inte skulle bli varmt här förrän efter att ja hade åkt hem om två veckor

Så kom då Henrik och Ida och hämtade mig med bilen och vi åkte till Luleå...på vägen blev det allt mer moln och regnade lite så man blev ju lite rädd att det skulle va sämre väder här då...men när vi kom fram var det ändå fint väder....

Det första vi gjorde var att hämta ut vår rapport och sen satte vi oss ute en stund för det var 45 minuter kvar innan vår föreläsning börja å det var så fint väder...det satt en hund fastbunden vid en stolpe i närheten och han låt så ledsen...höll på och yla typ hela tiden...å han va ju sååå söt åxå...en liten ljusbrun sak som hette Brutus...Ida var framme och prata med honom några gånger t.o.m.....men det kom aldrig nån husse eller matte och det var så synd om honom :(

Sen så var vi ju tvungna å gå in då för det börja regna å lektionen började snart...det var rätt tråkigt å abstrakt som vanligt...kursen vi läser heter vetenskaplig baskurs och man har ju hört att det är många som får U på den tenta...låter ju inte bra det...å ena boken vi har ä rätt knepig att läsa

Som tur var så hade nån varit och hämtat hunden sen så vi behövde inte vara oroliga för den mer

På väg hem så ringde jag Emelie för hon hade ringt mig på föreläsningen men då kunde jag ju inte svara...hon påpeka att jag säger "jo" i stället för ja väldigt ofta...det var jag inte ens medveten om :p...men det blir väl så när man umgås med en massa norrlänningar dagarna i ända :D...

Så när jag hade kommit hem då så kom jag självklart på att jag hade missat att handla så nu är min kyl väldigt tom men det är så jobbigt att gå å handla tycker jag....tar ju en halvtimme att gå dit ju...å när man ä lat som mig då så är det inte lätt...men det går ju bra att dricka vatten åxå...men lika gott som mjölk eller juice är det ju inte...

Sen har jag inte gjort så mycket mer idag...ätit lite mat, sett tv å suttit på msn typ

                  

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag saknar Brutus! Hoppas hans matte/husse är snäll med han och att det verkligen var matte/husse som hämtade han och ingen annan galning som fick för sig att ta lille Brutus..

2007-05-21 @ 22:26:37
URL: http://idablogg.fjellborg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0