Hårdrocksfest och Pontiac Trans Am

Tänkte berätta lite om min fredag...den var ganska så händelserik kan man lugnt säga

Dagen började alldeles för tidigt efter en hostig och sömnlös natt...synd det eftersom man vill vara utvilad och skärpt inför en tenta

Johannes skulle till Boden så han fick skjutsa mig till skolan för det var så kallt...sen bar det av till tentasalen...där dök det upp en massa folk som man inte hade sett på lektionerna...själva tentan gick väl rätt ok tror ja...ja skulle tro att det blev godkänt...det var bara en fråga som ja helt läste fel på...i stället för att läsa textmeddelande som det stog så läste ja röstmeddelande å det ändrade hela frågan så jag argumenterade för helt fel sak...haha :D

Efter tentan så gick jag hem och la mig i sängen å tog igen sömnen som ja hade missat under natten

Sen efter några timmar så kom Johannes å ringde på...så då fick ja gå upp å öppna åt honom...det är nämligen så att porten till min lägenhet är helt knasig å ä låst hela tiden nu...förut så var den aldrig låst, inte ens när den skulle vara det...så nu verkar den kompensera det genom att ständigt vara låst

Men Johannes stannade inte så länge utan han skulle iväg å springa med en kompis

Efter springturen så kom båda tillbaka å så åkte vi först till stan å sen till Storheden...där gick ja till Ica för att min dammsugare som ja köpt där låt så konstigt...så då tog hon där den så fick ja pengarna tillbaka...så nu måste ja köpa en ny sån åxå...å det måste ja göra nån gång när Johannes ä hos mig för ja vill ju inte åka runt i bussen med en sån helst :p

Johannes å Ulle skulle till systemet dom för dom skulle på fest...från början var det sagt på lördan men nu skulle det visst vara redan t kvällen...å jag skulle va chaufför

Sen åkte vi å lämna av Ulle å åkte hem till mig för att göra mat...men när ja skulle skära i fläsket så skar jag mig i tummen! Ajaj va ont det gjorde å usch vad mycket blod det kom...ja mådde lite illa där ett tag...det blev mycket djupare än ja trodde åxå...det gick igenom ända till "det röda" i tummen...ja vet inte vad man ska kalla det så :)...nu ser det ut som om det är någon som har bitit av en bit av min tumme :p

Efter maten å omplåstringen så åkte vi för att hämta Ulle igen å så åkte vi till Hertsön där Johannes "data-kompis" bor...det var första gången han träffa honom i verkligheten...ja bestämde mig för å följa med å kolla lite för det är ju ändå inte så kul å sitta själv hemma...vi skulle till nån som hette Markus...där var det ett gäng hårdrockskillar redan...det var helt ok faktiskt å det fanns en del trevliga personer där :)...fast ja tyckte det var lite väl varmt där inne å så va ja rätt så trött...å den där musiken blev det ju inte direkt bättre av :p

Sen så skulle dom ut på krogen åxå å då skulle visst ja köra allihop...å då skulle ja köra Markus Pontiac...ja ha aldrig kört automat förut så det fick ja ju lära mig åxå...den va väldigt skön å köra å det är ju så smidigt å slippa det där med dragläge :)...ja hade en väldigt bra lärare åxå, Niklas, han skuulle verkligen passa som körskollärare tycker jag...
Första svängen så tog jag med tre stycken...men först skulle dom till Statoil å köpa korv å sen skulle vi åka tillbaka till Shell...å där skulle en av för han skulle hem å så disskutera vi om vi skulle åka till stan med dom två som var kvar eller om vi skulle åka å hämta upp två till så ja skulle slippa köra tre vändor...så då körde vi tillbaka å hämta två till...men sen åkte vi till Niklas å så körde ja hans Audi till stan i stället å lämna av två där...sen körde vi tillbaka till Niklas med Audin å kolla på en annan bil han hade köpt å körde tillbaka Pontiacen till Markus å sen tog ja resten i Golfen å körde hem Ulle, Markus å Niklas till krogen å jag å Johannes åkte hem för då va klockan halv tre å det var ju ganska onödigt å gå in på krogen då.

Så såg min händelserika fredag ut :)


Stackars min tumme :(

Kommentarer
Postat av: Ida

Hihi, värst vad det var en massa bilsnack här då, låter som värsta bilfantasten ;) Så bra att du hade kul i fredags!! Var Ulle å Johannes nå fulla, haha?

2008-04-29 @ 16:35:48
URL: http://storasysteryster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0