Ishotellet

Tänkte berätta lite om våran resa till Ishotellet i Jukkasjärvi i onsdags...

Dagen började redan klockan halv fem då det var dags att gå upp...alldeles för tidigt för min smak...det gjorde nästan fysiskt ont i kroppen att gå upp
Sen så kom taxin när vi var klara å så...den taxichauffören var väldigt vresig å tyst verka det som...ja va tvungen å visa studentkortet å allt för å visa att ja faktiskt var student så ja fick åka på student-taxa...det har ja aldrig behövt göra förr
När vi kom ner till tågstation var det bara att bänka sig i vagnen och bereda sig på en ungefär 4 timmars lång resa...ja trodde faktiskt inte det var så långt till Kiruna härifrån
När vi hade kommit fram så tog vi taxin till Ishotellet...den chauffören vara lite mer pratglad av sig han å berätta lite om sakerna vi åkte förbi å så...
När vi kom dit så var det inte så mycket folk så vi kunde gå runt å kolla rätt så ostört å leka papparazzi bäst vi ville :)...ojojoj vad mycket kort jag tog alltså...men det var många fina saker att kolla på där...efterhand kom det alltmer folk...men det var ändå inte fullt...det var sista veckan som de hade öppet när vi var där å man behövde bara  betala hälften så mycket så det var ju bra...
Ja vet inte om ja skulle vilja sova där däremot...det verkar ju inte så jättetrevligt faktiskt...ja föredrar nog min egna  säng då
Efter ett tag så skulle vi ha lunch och vi gick till restaurangen som låg mitt över vägen...men där fanns det bara en buffé som inte såg så god ut så då gick vi ytterligare 900 meter i blåsenvädret för att hitta nån mat...men där hade dom bara soppa så då fika vi där i stället
När vi kom tillbaka till Ishotellet gick vi på en guidad tur å hon berätta om att man bygger hotellet på snis....det lät så roligt när hon sa det för ja tänkte på engelskan å där betyder det ju nysa :)
Efter den så köpte mamma ett kort som hon skicka till mormor å morfar å en åkte vi buss in till Kiruna...där åt vi mat...ja åt lövbit med pommes frites...det var gott det
Sen gick vi en sväng i Kiruna centrum...men det var inte så behagligt för det blåste så kallt
Halv sju åkte tåget tillbaka å vi har framme kvart över tio...sen fick vi stå å vänta på bussen hem i en halvtimme åxå...

Det var den dagen...den var riktigt trevlig...ja kankse lägger in lite kort nån annan gång för ja ha inte lagt in dom i datorn än

Iskyrkan 'Kristall' av Mark Szulgit, Julia Orlando Adzuki, Marjolein Vonk & Cindy Berg