Sista dagen

Idag jobbade jag sista dagen för i sommar...det känns skönt att sluta för det har vart rätt slitit nu tycker ja...i augusti ha ja jobba varenda dag föutom söndagarna....men om vi hade öppet då åxå så hade ja säkert fått jobba då åxå :p...ska bli skönt å vila en vecka nu innan skolan börjar...men en sak känns ju lite jobbig med att det var sista dagen å det är att sommaren är slut å man får slita med skolan i stället...
Denna veckan har varit en väldigt konstig vecka jobbmässigt...
Måndan jobba ja halv åtta till fem alltså 8,75 timmar å det var rätt jobbigt
Tisdan var det jättemycket varor och ingen som skulle hjälpa mig eftersom hon som skulle det skulle fixa med schema...men ja fick lite hjälp av Kerstin iaf å det var ju tur för annars hade det nog blivit mer än en halvtimmes övertid
På onsdan var det kaos med varorna så då hjälpte Kerstin mig igen i tre timmar för annars hade ja nog fått va kvar till efter stängning eller nåt :p...listan vi fick var nämligen en fellista...det säger väl inte er så mycket men ja ska försöka förklara =)...vanligtvis så kommer en lista med alla varor i alfabetsik ordning, det står vilken back grejerna ligger i och i vilken låda de ska ligga i....men den här listan som vi fick där stog grejerna inte i bokstavsordning å inte i vilka lådor de skulle ligga i...men ja lyckades få ut en lista där de stog i alfabetisk men inte vilken back de låg i å vart de skulle ligga...så man var ju tvungen att kolla varje vara för sig vart de skulle ligga...så det blir ju väldigt mycket extra jobb...å innan man kunde börja med det var man tvungen å godkänna varje vara på ordern för sig...så det blev ett väldigt pyssel :p
På torsdan så ringde min ena chef å skulle ha hjälp av mig hur man gokände inleveransen å skriver ut kundreservationer...det kändes ju lite roligt att chefen behövde hjälp av mig
Å idag så undervisade jag den andra chefen om hur man gör varuhantering för hon skulle ha hand omd et imorgon eftersom det inte fanns någon som kunde ta hand om varorna då...för jag ska ju flytta Helena till Västerås så ja kan ju inte

Denna veckan har ja dessutom vart hos tanläkarn, fikat med Hanna å Emelie å så kom Sophie en sväng åxå, sett Mamma Mia

När ja skulle till tandläkarn så ringde de typ en halvtimme innan å sa att den ja skulle till skulle ha skrivtid å dom undra om ja kunde en annan dag å så men det gick ju inte så dom sa att det var en som kunde ta mig när hon var klar...men när ja kom dit å satte mig så kom den ja va hos förra gången väldigt tidigt så ja tyckte det var konstigt...å sen hitta hon inte min journal...så hon gick å leta efter den...å den fanns på verkstan (det finns nämligen två delar-verkstan å magasinet)...så det var nog därifrån dom hade ringt...för ja sa att dom hade ringt till henne ja va hos å hon visste inget om det å hon hade haft mig jättelänge i almanackan så hon förstod inte riktigt vad det var om :D...dom verka lite virriga där...hon sa att det såg jättefint ut i min mun...å det är ju alltid roligt att höra...det enda är ju att ja har lite tandsten å märken i tungan...men hon sa att 8/10 har det i dagens samhälle...det beror på stressen...när ja gick därifrån behövde ja inte ens betala :D...det berodde på att det nya systemet fungera inte än...man skulle visst få 300 kr rabatt/år...så då blev det ju inte så dyrt ändå...dom skulle skicka en räkning så

Igår var jag å mamma å Helena på Mamma Mia...det var en väldigt mysig å rolig film med en del tvivelaktiga sångprestationer :p...det hade varit jättefint å soligt hela dagen men ju närmare kvällen det blev desto mörkare blev himlen...ja å mamma bestämde oss att ta bil...Helena var redan i stan...å det gjorde vi rätt i för sen börja det ösa ner...å det forsa vatten på gatorna så man blev klassblöt...ja fick gå å hämta Helena med paraplyt...å det blixtra å åska ådet var jättenära...usch!


Kommentarer
Postat av: Ida

Läskigt med åska när man måste gå ute :(

2008-08-23 @ 11:35:12
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0