Lurad

Idag var det sista skoldagen innan jul...å imorgon åker ja hem över jul då som sagt...
På lektionen gick vi igenom de sista uppgifterna å han prata lite om tentan å en ny grej som vi inte tagit upp än å som hade vart med på nån omtenta i våras...tentan känns rätt så bra än så länge...om man bara kollar igenom uppgifterna igen å försöker lära sig den praxis man behöver kunna utantillså ska det nog gå bra...det är ju en del räkning å det tycker ju jag ä skoj :)...vi får ju ha miniräknare på tentan så det är ju bra...så man räknar rätt å så :p

Efter skolan så gick ja å Ida t Pizzerian å åt lunch...men ja kände mig rätt så lurad efteråt...för det stod på en skylt att lunch kosta 60 kronor...både jag å Ida fick betala 69 kronor...vi börja kolla lite på priserna sen när vi satt där och åt....å upptäckte att min pizza ju vanligtvis kostar 50 kronor! Å dricka kostar 10 kronor! Det blir ju faktiskt 60 kronor tillsammans å inte 69 som ja fick betala...så betala ja 19 kronor för drickan å inte 10 då ju...å Idas sallad kosta 65 kronor så då fick hon betala 4 kronor för drickan i såna fall...ja förstår inte riktigt hur de räknar där...kände mig lite lurad efteråt faktiskt :p

Sen jag kommit hem har ja packat å beställt klipptid...för det behövs verkligen en klippning nu känner ja :)...


Kommentarer
Postat av: Ida

åh vad skojsigt att klippa sig! Det är så skönt och man känner sig fräsch i håret efteråt :)

2008-12-15 @ 23:18:21
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0