Alla hjärtans dag

Så idag har då dagen kommit som fylls av blommor, godis och söta nallar
Vad tycker jag då om denna dag?
Jag kan se både positiva och negativa saker med den...
Negativt: Man försöker tvinga fram kärlek och uppskattande handlingar ur människor, vilket borde komma automatiskt...man kan känna sig stressad över vad man ska köpa och till vem...om man är singel kan man känna sig väldigt ensam eftersom man inte har någon att dela dagen med...
Positivt: De som annars kanske har svårt att visa sin uppskattning eller vara romatiska har ett tillfälla att visa att de åxå kan...om man har svårt för att veta när, vad och hur man ska uppskatta sin partner så har man ju en dag å får en massa tips genom tidningar, affärer m.m...om man annars har hamnat i slentrian så kommer det iaf en dag som man kan uppskatta varandra lite mer...dessutom så älskar jag ju allt som har med romantik och gulligull :)

Måste även säga att jag är väldigt emot när de delar ut rosor i skolorna...vet inte om detta fortfarande finns kvar...men jag tycker att det kan man göra på fritiden...för jag kommer ihåg att det kändes ju jättetråkigt när man själv inte fick en enda men en del andra fick flera stycken...

Själv har ja inte gjort så mycket mysigt denna dag än så länge....Johannes åkte nåmligen imorse med sin pappa till Luleå för å fixa med hans bil....å dom ha inte kommit tillbaka än.....så vi får väl se när han kommer...själv har jag suttit och läst motivationspsykologi...men sen så tänkte vi iaf gå ut å äta en sväng...


Kommentarer
Postat av: Ida

Hehe, japp jag hittar en massa tävlingar hela tiden. Men är man datanörd så är man, haha ;) Det finns en blogg där man kan hitta olika bloggtävlingar, kommer ej ihåg vad den heter nu, men du kan få adressen sen :) Håller med dig om att det finns både negativa och postiva sidor med den där dagen.. Hoppas att du hade en treclig dag iaf. Var var ni och åt?

2008-02-15 @ 13:15:44
URL: http://storasysteryster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0