Fundering angående utseende

Jag har funderat på det här med utseende...det känns som att allting är i svart eller vitt...antingen är man tjock eller smal...det finns inget mittemellan...om man inte är sådär supersmal å har en platt mage å smala ben så är man alltså tjock...det här är alltså inte mina åsikter...men ibland känns det som att samhället har dessa värderingarna...det finns många tjejer som ser jättebra ut som tycker att de är tjocka bara för att de inte ser ut som alla dom där supersmala modellerna...å det är svårt att inte påverkas av det här...jag kan själv känna att jag borde ha en plattare mage och smalare lår och så vidare...nu känns inte utseendet som en jätteviktig prioritering för mig men visst påverkas jag av vad andra tycker...

När jag läste i våran kursbok om egna värderingar, standarder och normer så tänkte jag på vad jag hade för egna värderingar i livet och kom fram till att fysik och utseende är inte något som är väldigt viktigt för mig...detta beror nog på att i min familj så är inte detta något som är jätteviktigt och jag har aldrig haft så utseendefixerade kompisar...å detta gör nog att ja i allmänhet inte bryr mig så mycket om jag inte lyckas så bra inom detta området...men det gör nog åxå att jag inte heller har motivationen till att t.ex. börja träna och det är ju synd egentligen för träning är ju något bra...
Om man däremot har en värdering som säger att utseendet är väldigt viktigt så tror jag att man är mer benägen att träna eller banta eller såna saker...


Kommentarer
Postat av: Ida

Intressant.Håller med att det oftast är antingen svart
eller vitt och det är ju synd!

2008-02-19 @ 21:22:09
URL: http://storasysteryster.blogg.se
Postat av: helena

Vadå, våra föräldrar är väl såååå utseendefixerade :0)

2008-02-22 @ 16:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0