Mina senaste dagar

De senaste dagarna ha ja vart en del med Hanna...

I torsdags så var vi å åt på Sunday på dagen...å sen va vi å kolla lite på stan...för Hanna skulle leta efter stövlar....men vi hitta inget så vi va ute å åkte lite bil i stället...
Sen åkte ja hem å gjorde inte så mycket...kolla lite på tv å så

Igår så läste ja en hel del...å som vanligt så somna ja i böckerna...det är verkligen supersvårt att hålla sig vaken när man läser...ja läste lite i en bok som heter "Damtoan"...typ som Dassboken....som ja fick av syrran i julklapp...den är rätt rolig :)...dä står om hur män å kvinnor ä å lite om barn å djur åxå
Sen på kvällen skulle syrran ha kalas för sina kompisar så ja ville inte va hemma då...så därför skulle ja åka till Hanna...
Men det var inte min dag å köra igår kan ja ju säga :p....det börja redan när ja skulle starta bilen...fick absolut inte igång den...å ja som inte alls kan ett dugg om bilar fick ju gå in å hämta pappa :D...då var det visst nåt rattlås...tur ja inte var nånstans där ingen kunde hjälpa mig då...så nu ha ja lärt mig det åxå...men det sluta ju inte där såklart....eftersom det var värsta blåsvädret å så så åkte bilen lite som den ville ibland å inte som ja ville :p...å en gång blev ja riktigt rädd för då kom ja ut i kanten å hade inte kontroll över bilen...den bara åkte som den ville...å det var ju bilar på andra sidan vägen så java rädd å köra in i nån eller köra av vägen eller nåt....så efter det kände ja mig lite skakis...å inte nog med det så körde ja förbi avfarten till Hanna...det är ju så mörkt å svårt å hitta den...ja har ju problem även när det är ljust så :)...så då var det bara att köra vidare å inte var det lätt å hitta ett ställe å vända på i mörkret så ja fick åka till konsum i Vikene å vända där...men sen kom ja iaf fram...lite försenad men
När ja kom fram så fick ja mat...pasta med heta räkor...det var gott...men det var bara ja å Hanna som åt då för de andra var redan klara när ja kom...ja va ju som sagt lite sen
Sen fick ja se Hannas nyomgjorda rum...det var riktigt fint...
Så såg vi Music and Lyrics å sen lite allmänt dåliga program på tv...men vi hade det trevligt ändå :)
Sen när ja skulle åka hem så var det ju inte slut med oturen med bilen :p...ja såg nämligen ett rådjur vid vägkanten å det såg ut som det tänte hoppa över vägen men som tur va så vände det om...annars kunde ja nog ha kört på det...å det vill ja inte va med om
Va hemma vid ett typ
Å självklart så kunde ja inte sova så bra i natt för ja skulle ju upp tidigt...eller iaf enligt mig...

8.30 imorse så ringde alarmet å då hoppa ja upp ur sängen å in i duschen...eller hoppa kanske va å ta i då men ändå :)...så var det frukost å så
Sen kom Hanna å hämta mig å vi åkte till Karlstad
Men usch vilket väder det har vart idag åxå...snöa typ hela dan...å inte är det stora mjuka flingor utan jättehård vass snö....å dessutom blåser det så det känns ännu värre...
Det blev tyvärr inga fynd denna gången men trevligt hade vi ändå...
Sen på hemvägen så hade jag stora svårigheter att hålla mig vaken...men ja klara mig ganska bra...tänkte att om ja somnar så blir det bara ännu värre
När ja kom hem satte ja mig här vid datorn för ja tänkte att om ja ens sätter mig i min soffa så somnar ja å om ja försöker läsa så är det absolut säkert att ja somnar...





Kommentarer
Postat av: Ida

Fy vad hemskt! Verkligen tur det inte hände dig något!

2008-01-05 @ 19:01:39
URL: http://idablogg.fjellborg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0