Ja ser ut som en tant :(

Nu var det ett tag sen ja skrev igen...men det blir ju så när man inte sitter vid datorn så ofta...
Så vad har jag gjort på sistone då?

I tisdags så tog ja mod till mig å klippte lugg...ja va så trött på mitt tunga långa hår som hela tiden skulle vara i ögona på mig...ja blev ganska nöjd med luggen men resten av håret blev mycket kortare å mer uppklippt än ja hade tänkt...så nu ha ja inte vågat ha utsläppt på hela veckan när ja varit ute bland folk...haha :D...men ja vänjer mig väl snart skulle ja väl tro...det var bara två stycken på jobbet som märkte nåt...eller det var bara dom som sa nåt iaf :)

På torsdan så jobba ja längsta dagen hittills...8h å 15 min...det var rätt jobbigt faktiskt...Helena var på möhippa för Therese denna dan å dom va inne på Apoteket å så spela hon lite fiol för mig i sin folkdräkt (hon kan inte spela fiol)...

I fredags var det ju midsommarafton...å det regna inte en droppe så länge ja va uppe...det är ju helt otroligt! Det hade visst regan lite på förmiddan när ja inte hade kommit upp än men det gör ju inget för då va ja ju inte uppe :)
Det hände inte så mycket på midsommar faktiskt...mamma å pappa åt traditionsenligt sill å färskpotatis men ja åt köttbullar i stället...ja gillar faktiskt färskpotatis...men vanlig potatis tycker ja inte om...det är ju en lite annorlunda smak å konsistensen ä mer fast
På kvällen va ja med Sandra å såg på film...vi såg "Se upp för dårarna" å "Blades of glory"...ja va bjuden till Sandra å Johan åxå men ja tror inte det hade vart nån bra idé att åkt dit...ja var redan lite nere på dagen så det hade nog inte blivit bättre av att vara där :p
Denna dagen var min kusin Anna i Köpenhamn å tävla i VM i kaffeprovning åxå...tänk man kan tävla i allt :)

Igår va vi till mormor å morfar å även Åke å Anna-Carin med barnen var där...dom berätta att dom hade lite jobbiga grannar...deras barn kom bara dit å betedde sig som att dom bodde där...dom var där typ från frukost till läggdags å lyssna inte när nån sa till dom att dom ville va i fred å att dom borde gå hem...det låt lite jobbigt det där
Vi fick fika å mat där...mormor hade gjort en god drömtårta med hallon på
Morfar som alltdi är så finkänslig sa att ja såg ut som en tant nu i min nya frisyr :p...hoppas inte det är så alla tänker bara...ja vet ju att han inte menar å vara dum när han säger så men man blir ju inte så glad direkt :p

På onsdag bär det av till Bulgarien men Johannes å hans föräldrar :D...då får ja träffa min älskling igen...åhh va ja längtar efter honom!

 
Före                                                                                  Efter

Kommentarer
Postat av: Ida

Åhhh, vad gullig du är i lugg! Haha, låter som något som är typiskt morfädrar(stavning?) att säga :) Inte för att jag vet så mkt, men har hört fler berätta liknande historier :)



Vad kuuuuul att ni äntligen ska få träffa varandra! Passa på att njut av varandra under semestern nu.

2008-06-22 @ 23:15:36
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0