Livet

Enligt fördomar å så där så är ju värmlänningar glada å klämkäcka...men om man som värmlänning då flyttar från Värmland, vad händer då? Blir man mindre glad då?
I min enmansstudie så har ja kommit fram till att det blir så :p...när ja bodde hemma så var ja gladare å var inte lika ofta ledsen som nu för tiden...men det finns väl många förklaringar till varför det är så...det kanske är som våran lärare i familjerätten sa att man blir mer känslig ju äldre man blir...å om det är så så ser ja verkligen inte fram emot framtiden för då kommer ja ju va ledsen varje dag eller nåt :p...
Det kan ju va så att om man är ledsen ofta så förstärks de kopplingarna i hjärnan (eller hur det nu var) och man har sen lättare att bli det...ju mer man gör en sak desto lättare har man ju för att göra det sen...det gäller ju allt...så det kanske är likadant när det gäller känslor
En förklaring till att ja känner mig ledsen oftare ä åxå att mitt liv känns splittrat å att ja bara lever halva livet å den andra halvan är kvar i Arvika...mitt sociala liv var mycket bättre hemma än här uppe...å bara för att ja inte är så social betyder det inte att ja inte vill ha ett socialt liv :p...ibland kan ja känna mig ensam å då är det ju ganska nära till tårarna...
Men i januari så ska ja ju flytta ihop med Johannes å då kommer ja inte vara ensam lika ofta så då kanske det blir bättre :)


Väldigt klokt

Kommentarer
Postat av: Ida

Usch, det är jobbigt vara ledsen. Och det är väldigt jobbigt att veta att ens vän/vänner är ledsna! Du betyder jättemycket för mig och bodde jag närmare så skulle jag våldgästa dig ofta :D

2008-11-08 @ 16:32:14
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: helena

du kan dela dig i tre delar så kan du ha en i luleå, en i arvika och en i västerås tycker jag :0)

2008-11-08 @ 21:43:11
Postat av: Maja

Hallå vännen!

JAg kan känna igen mig i dina tankar! Kankse känns bra att man itne är ensam iallafall...

Men jag är mycket glad över att du ska bli sambo i Januari! Woho!!

Hoppas allt ä fint med dig! Å sätt på en bra låt å rocka loss så känns det bättre ett tag! Jag har testat!!:)

Kram på dig

2008-11-08 @ 21:46:59
URL: http://majalenasofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0