Ser jag ut som en svensklärare eller? =)

Idag när jag skulle träffa Ida i skolan så kom jag lite före henne...då kom det fram en kille till mig å fråga om han kunde fråga mig en sak....å visst kan ja hjälpa till med det tänkte jag...då hade han skrivit i sin bok "tack för tipset" å undra om han kunde skriva det när han ville tacka någon för att den hade pratat med honom eller accepterat att prata med honom som han sa...ja kom inte direkt på nåt bra som han kunde skriva men...å sen börja han prata om att han ville lära sig bättre svenska...för han var invandrare...å så undra han om ja kunde lära honom...men det tyckte inte jag kändes bra :p...så ja undra om det inte var någon i hans klass som kunde hjälpa honom men då sa han att det bara gick invandrare i hans klass...så ja sa att han kunde gå nån kurs å då sa han att han går svenska som andra språk eller vad det nu heter...men han tyckte inte det var tillräckligt för han ville lära sig betoning och så där så han skulle kunna få ett jobb i Sverige...å han tjata rätt mycket å fråga mig tycker jag...det är ju så irriterande sånt där...ja är verkligen inte bra på att säga nej å ja vill alltid va trevlig mot folk...men till slut så kom iaf Ida å ja kunde gå därifrån utan att sagt ja :)...åd et var väldigt duktigt av mig tycker jag...det känns lite konstigt om jag skulle ha svenskalektioner med nån främling som ja inte vet nånting om typ :p....nä det går bort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0