Barn på gymmet

Förra gången jag var på gymmet så möttes jag av en ovanlig syn...det stog en liten kille och sprang på rullbandet...han var väl typ 5 år eller nåt...ja tyckte det var lite konstigt att en så liten kille stog där å sprang...sen så kom även en lite större kille på kanske sju år å börja springa på bandet bredvid...efter ett tag så förstod ja att mamman åxå var där å träna en bit bort...hon prata på nåt utländskt språk som lät som typ ryska eller nåt...jag tycker själv att barn i den åldern inte ska vara på gym men hon kanske inte hade nån barnvakt eller nåt...så det är väl inte så farligt om de springer lite på rullbanden...men sen när ja hade tränat klart på cross-trainern å då gick ja till styrkehallen eller vad man ska kalla det...å då var de där åxå...mamman höll på å träna i lite olika maskiner å barnen testa även de på olika maskiner å härma  väl mamman...det tycker jag inte var speciellt bra...maskinerna är inte till för barn och de kan lätt skada sig...det är inte meningen att såna små barn ska styrketräna sådär...dom ä ju så små så dom vet ju inte vad maskinerna är till för å hur de ska användas...å det är inte heller meningen att de ska använda dom...så ja tyckte det var ganska dåligt av mamman att hon lät dem hålla på där...de kunde ju fått hoppa hopprep eller hoppat på studsmattan då eller nåt sånt som är mer barnvänligt om de nu måste med henne


Inte till för barn

Kommentarer
Postat av: Ida

Men usch då! :(

2009-04-21 @ 21:39:31
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0