Julen

Jag har inte uppdaterat på länge nu men jag har så mycket annat för mig nu än att sitta vid datorn. Men nu tänkte ja skriva lite om min jul iaf

Dagen innan julafton så var jag och Helena hos Patrik och spelade bingolotto. Det var första gången jag och Helena gjorde det. Patrik hade köpt lotter åt oss å både jag och Helena vann men inte Patrik så det var ju lite synd om honom när han hade köpt dom men så var det bara vi som vann :p. Jag vann två Sverigelotter som ja sen vann 50 kronor på. Å Helena vann en ny bingolott. Även Sandra F kom efter halva programmet ungefär å hade en stor nyhet att berätta.

julafton gick ja upp nio å duscha. Vid halv elva åkte vi och hämta Patrik å sen bar det av till mina kusiner på traditionsenligt fika. Efter fikat så hade Carolina, Linnéa, Andreas och Åsa lite konsert för oss. Sen gick barnen ut och skulle åka pulka å sånt å jag, Helena och Patrik följde med. Det var rätt skoj =). Men det var en massa tuvor i backen åxå så det var lätt att ramla omkull. Vi hade lite snöbollskrig åxå.

Sen gick vi till mormor å morfar medan de andra åkte bil dit. Det är ju inte så långt dit så det gick lika bra och gå men Patrik tyckte det var lite jobbigt att gå. Det var lite slaskigt på vägen eftersom temperaturen låg runt nollan så det var en bil som körde lite nära å spruta lite slask på oss :p. Tur att man hade täckbyxor på sig då.

Hos mormor å morfar blev det jullunch. Ja åt väl inte överdrivet mycket eftersom ja inte är så förtjust i julmat. Ja gillar godiset mer, å julmust =). Sen blev det Kalle Anka. Å då var ja nära att somna kände ja, det var svårt att hålla ögonen öppna.

Sen kom tomten å dela ut paket. Å ja känner mig nöjd med mina paket =).

På kvällen spela vi coronn (eller hur det stavas), såg på tv å åt lutfisk.

Juldagen började vid tio av att Helena tyckte att jag skulle gå upp för att de andra frågade efter mig. Jag gillar ju som sagt att sova så ja gick upp sist av alla.

Vid lunch kom Henrik, Andreas, Åsa och Björn och vi åt julmatsrester.

Sen var det bara att packa in alla paket å åka hem.

Efter att ja kommit hem å så så åkte jag till Hanna. Dit kom även Camilla, Charlotte och Marie-Louise. Vi hade det väldigt trevligt tycker ja. Vid elva så åkte vi in t stan med taxi. Det kostade bara 80 kronor så det var ju billigt, bara 16 kronor per person. Vi ville ju inte gärna gå i all snön.

I kön fick vi väl stå ca 40 min eller nåt. Det var tur att ja hade luva eftersom det snöa så mycket. Vi hamna bakom ett gammalt ragg eller vad man ska kalla honom å ja försökte gömma mig lite för honom. Haha =D. Ja jag vet att det låter konstigt å ja vet inte riktigt varför men det verkade logiskt just då. Men han såg mig ju ändå å tydligen kände han igen mig å visste att ja plugga i Luleå. Det trodde ja ju inte att han skulle komma ihåg men :p. Men han kom inte ihåg va ja hette.

Väl inne så var det en massa folk men inte så många man kände igen. Men ja hade skoj iaf. Vi dansa en hel del. Å det var en väldigt klängig kille som skulle dansa med oss. Ingen visade honom något intresse men han fatta inte vinken. Han försökte kladda på alla. Å till slut bara sa ja till honom "men sluta då!". Men han försvann inte för det, han bara gick till nån annan :p

När vi skulle ut var det ju en lång kö ut åxå. Å det hade snöat hela natten så det var en massa snö överallt. Så ja ringde pappa som kom å hämta mig å vi skjutsa hem Charlotte åxå. Men han va väldigt sur för att han trodde visst att han skulle hämta mig hos Hanna å så var det ju en massa snö så han va tvungen å skotta å så ringde ja senare än ja hade sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0