Ser jag så ung ut?

I söndags var jag, Helena, Patrik och Johan i Sunne och åkte slalom. Det var väldigt länge sen ja gjorde det så det var skoj.

En rolig sak som hände när ja skulle köpa liftkort var att hon som tog betalt fråga mig hur gammal jag var. Å det hade ju inte varit konstigt om de hade ett ungdomskort för personer under 25 eller nåt. Men nu är det så att ungdomskorten gäller tills man är 15 år! Ser jag verkligen så ung ut? :p. Jag är ju nästan tio år äldre än 15! Det var väldigt komiskt. Å när ja sa att ja ä 23 så tror ja att hon skämdes lite :p

Tyvärr så hade de bara en backe öppen ännu så alla skulle ju åka i samma så det blev väldigt mycket folk i backen. Men ja körde inte på nån iaf, bara nästan :p

Ja gjorde ju själv en väldigt pinsam sak åvå i liften. En gång tog jag och Helena nämligen den obemannade liften och tänkte att vi skulle klara av det själva. Det har vi ju gjort på andra ställen förut. Men den här var jättesvår att fånga för den åkte inte rakt utan flög fram och tillbaka. Men Helena lyckades iaf få tag i en men ja kom inte med. Sen så missa ja en till. Å killaran bakom verka bli lite irriterade. Det var dessutom väldigt svårt eftersom ja stog på fel sida å va tvungen att fånga den med vänster arm å ja tänkte inte på att ja kunde flytta på mig. Så ja försökte fånga nästa å ja fick ju tag i den. Men ja lyckades inte sätta den under rumpan utan ja höll i den med armarna å åkte upp så. Usch vad ja skämdes. de bakom måste ju undra va ja höll på med. Å det blev ju bara jobbigare och jobbigare för benen. Så ja sa tyst för mig själv att ja inte får tappa taget utan måste ta mig upp för backen. Å som tur var så lyckades jag och gick av i mitten av backe där det var en liten platå. Sen så åkte vi inte den obemannade nåt mer :p

Vi träffa även Åsa, Henrik å Andreas när vi skulle äta lunch. Dom va åxå där å åkte lite.

På slutet blev backen väldigt svår att åka i för det var både isfläckar och snödrivor som försvårade saker och ting. Det blev ju nåra vurpor för min del kan ja ju säga.

Sen när vi kom hem fick ja massage av Helena åxå så dagen efter hade ja träningsvärk om nog var en blandning av de båda.


Ski sunne, det var bara Ekeby som var öppen


Kommentarer
Postat av: Ida

Låter härligt med slalom och jobbigt med luftäventyret ;)

2010-01-01 @ 19:22:32
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Johannes

Det verkar ju som ett roligt ställe att åka på de där! Lite mindre roligt me de som hände i liften kanske :) Nå ni gör de bra som kan åka slalom i.a.f. , jag kan inte ens stå på sånna där skidor, tacka vet jag en bräda, då har man inte så mycket att hålla rätt på =)

2010-01-02 @ 11:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0