Tycker inte om hantverkare idag...

Idag blev inte dagen som jag hade tänkt mig riktigt...

Igår tänkte jag att jag skulle gå på stan idag och kolla efter julklapp till Johannes. Men det blev inte så. Jag hade ju tvätt idag mellan 12 och 16 så jag tänkte att ja kunde gå imorgon i stället för då har ja ju mer tid på mig. Ja har ju ändå inget vettigt å göra innan ja får in enkäterna ändå så :p

Jag började dagen vid halv tolv då jag lyckades ta mig upp :p. Men innan dess blev ja faktiskt väckt tre gånger, en gång sv ett sms från Johannes å två gånger så ringde dom från Lulebo. Men det var goda nyheter iaf =). Vi skulle få garaget redan på tisdag och inte i mars =)

Sen gick ja till tvättstugan å i korridoren utanför tvättstugan stog en hantverkare å slipa golvet å ja tyckte att han sa nåt så ja kolla på honom å fråga "va?" men han sa att han inte hade sagt nåt så det kändes en aning pinsamt. Å inne i tvättstugan var det ännu en hantverkare fast han gick ut när ja kom. Å gissa va ja hitta i tvättstugan då? Jo mina trosor =). Jag måste ha glömt dom där förra gången ja tvätta.

Sen när ja va klar så hoppades ja att hantverkarna hade gått men dom va kvar i korridoren å slipa golvet framför dörren ut så ja tänkte att ja skulle stå kvar där å vänta tills de va klara där men då flytta den som höll i slipmaskinen den lite å tänkte väl att ja skulle gå förbi men ja vänta nog lite för lång tid med att flytta på mig så han sa "du kan gå förbi nu" i en något irriterad ton så då kändes det ju ännu mer pinsamt :p

När ja till slut kommer hem till lägenheten så upptäcker ja att ja har flera fläckar av vit målarfärg på min svarta jacka så tydligen hade de även målat väggen som ja inte märkte förrän efteråt. Så det kändes ju inte alls kul. Går det att ta bort målarfärg utan att färgen på jackan försvinner? Ja vill ju helst inte behöva köpa en ny igen. Ja köpte ju den här jackan förra året så ja ville ju kunna ha den mer än en säsong.

Så därför gillar inte jag hantverkare idag. Det är väl egentligen mitt eget fel att ja fick målarfärg på jackan men det kunde väl finnas en skylt eller nåt eller så kunde de gjort det nån annan gång när inte jag var där =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0