Vinter=torrt

Nu när snön har kommit å temperaturen sjunker så dyker torrheten upp. Jag gillar inte den här torra luften. Om jag duschar och inte smörjer in mig så blir jag helt vit på benen för att ja ä så torr. Å när ja ligger å ska sova så brukar det börja klia på kroppen, speciellt på ryggen där jag inte kommer åt. Det är väldigt irriterande tycker jag. Å jag får ständigt smörja in mig med handkräm och lypsyl. Mina läppar var INTE fina imorse kan ja säga. Usch vad torra de var.

Sen så har vi ju det här med när man går ut och andas in den kalla vinterluften. Det är så torrt så det irriterar halsen så ja måste hosta. Bara på grund av luften, inte för att ja ä sjuk eller nåt. Jag tror aldrig att jag var med om det när ja bodde i Arvika, att själva luften irriterade halsen sådär. Men jag kan ju komma ihåg fel vad vet jag. Men luften är väl torrare här uppe så det är inte omöjligt att det bara är här det blir så.

Jag gillar inte vintern! Jag vill ha sommar och sol och värme!

Idag är det minus 16 grader ute och inatt har det varit 20. Brr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0