Eurovision

Igår var det ju Eurovision som säkert ingen har missat...jag och Johannes var på Docentvägen och grillade innan hos nån kompis till Ulle så vi missa början lite men det gjorde nog inget för dom verka inte va nåt bra dom som va i början iaf :p...vi kom hem precis lagomt till att det var Sveriges tur =)...dom tyckte säkert att ja va helt nördig som ville hem å se det men skit samma =p...

Johannes somna i soffan efter typ hälften hade sjungit eller nåt å sen sov han ända till det var slut i princip å då gick han upp å skulle spela dator när jag skulle gå å lägga mig =p...

Det gick ju inte så bra för Sverige tyvärr...ja tyckte faktiskt inte att hon förtjänade att komma så långt ner som hon gjorde...ja tycker ju inte så mycket om låten men det fanns ju värre...men Norges bidrag tyckte ja om å Island å Azerbadjan så ja ä ganska nöjd med de tre översta placeringarna men ja fattar inte riktigt hur Turkiet kunde få så höga poäng...sååå bra var dom väl inte? Norges bidrag fick mig att tänka på filmen Moulin Rouge...fråga mig inte varför =p...en annan sak som ja tänkte på var att så många länder sjöng på sitt eget språk...förut brukade ju de flesta sjunga på engelska

Men det var ju inte direkt spännande å se röstningen....Norge var ju typ etta från början till slutet...dom utklassa ju verkligen alla andra länder...men det var ju roligt för dom...dagen innan 17 maj å allt =)...det var ju ganska komiskt att de fick rösta sist åxå =)

Idag så är Johannes i Kalix och jag skulle åxå följt med om inte han skulle å träna en timme med Robban...vad skulle jag göra själv en timme en söndag i Kalix liksom? Det känns inte så kul att sitta å vänta på honom i en timme...tyvärr så kunde jag inte vara med Ida heller för hon skulle iväg till Sangis vid ett...det är konstigt att det ska krocka så där alltid...men men ja får väl hitta på nåt här hemma i stället...skulle ju behöva damsuga kanske...å så kan ja ju försöka slipa på uppsatsen å tyda examinatorns handskrift...ja ha nästan kommit igenom uppsatsen en omgång men ja ha bara rättat till de stavfel som jag har förstått vad hon menat...så ja måste ju kolla igenom den nåra varv till trot ja :p...sen så måste ja förska hitta de primära källorna till vissa saker jag skrivit i teoretiska ramverket...suck! Sekundärkällor var visst inte så bra å ha...


Kommentarer
Postat av: Ida

Hehe, jag tyckte att Turkiet var rätt bra ;) Men jag håller med Azerbadjan var också bra.. Norge blir som lite småbra efter ett tag, typ för att den är så flummig eller något :P

2009-05-17 @ 18:19:17
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: sannie

bäst, helt klart :)

2009-05-19 @ 11:07:00
URL: http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0