Datorer

Idag har Johannes köpt nya delar till en dator som han ska sätta ihop. Ja förstår mig ju inte på ett skit av sånt där. Men han ska förklara vad alla delar är till för å vart allt ska sitta å hur man ska sätta ihop allt. Jag kan ju säga att jag är måttligt road. Men jag försöker vara trevlig å lyssna. Men ja måste nog erkänna att det mesta går in i ena örat å ut ur det andra :p. Så den senaste tiden har mest handlat om processorer hit å grafikkort dit. Men nu ha han iaf beställt delarna igen så då kanske ja slipper det där pratet =). Men iaf samtidigt som han höll på med det där så kolla han min dator åxå å upptäckte att mitt ramminne bara va på 192 MB vilket man visst inte kunde ha utan då måste något ha gått sönder. Så ja kolla upp min beställning på komplett å ja skulle ha 256 MB så nånting ä fel iaf. Vi öppna datorn å kolla åxå. Ja va ganska nervös kan ja ju säga :p. Men allt gick bra å den funka även efter det =). Så nu ha vi iaf beställt nytt ramminne till mig åxå så då kanske min dator skärper sig lite. För nu är den inte rolig att ha å göra med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0