DNA

Jag såg på Oprah idag när jag åt lunch och dom pratade om något som nån tidning hade utsett till årets uppfinning då programmet sändes. Det var två kvinnor som erbjöd DNA-test till vanliga människor. Det enda man behövde göra var att spotta i en slgs kopp och skicka in den till dom för analys å efter en månad får man svar på vad man har anlag för å sådär. Det kostar inte heller jättemycket tycker jag om man tänker på vad man får reda på å sådär. Det kostar 399 dollar att göra det. De som utför testet gör ju det i USA å ja tror inte att det finns något liknande i Sverige. Men i framtiden kommer det antaligen finnas här åxå. Jag tyckte iaf att det var väldigt intressant och jag visste inte att det gick att göra ett sådant test sådär enkelt. Jag tycker att det skulle vara ganska intressant att göra det. För då får man reda på vad man kan ha anlag att utveckla och kanske göra saker för att försöka förhindra det. Risken finns väl att man tror att man kommer att utveckla de sjukdomar som man eventuellt har anlag för och det är ju inte heller bra. Men för mig känns det som en positiv uppfinning och något som man inom sjukvården skulle kunna ha mycket hjälp av. Om man märker av symprom på en sjukdom som man har anlag för så kanske man söker upp sjukhuset tidigare och inte avfärdar symptomen. Här kan du läsa mer om metoden.




Kommentarer
Postat av: Ida

Hehe, ja precis! Men om jag var lyxfru skulle jag ju ändå inte häcka i kalix hela dagarna. Sku åka till såna exotiska ställen som Luleå :P



Det är något man får gå med i om man varit arbetslös i 90 dagar.. Så får man typ jobbcoach och kan få hjälp att få praktikplats.. och så får man ersättning. Som som sagt är HÖG.. väldigt hög :P

2009-11-04 @ 22:47:36
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0