Tråkig skyltsöndag

Idag tänkte jag gå med Johannes på skyltsöndag för ja har en del grejer ja vill köpa. Just nu har vi liksom bara en adventsljusstake i ena fönstret å ja vill ha två å dessutom vill ja ha minst en stjärna åt andra hållet. Ja har ju liksom lite fler fönster nu än ja hade i förra lägenheten. Ja föreslog för Johannes att vi skulle ha två stjärnor i fönstrena i vardagsrummet men han tyckte man bara ska ha en på grund av symboliken. Han är ju inte speciellt religiös av sig så ja tyckte att det var lite konstigt. Men det kanske räcker med en då om ja hittar nån fin.

Vi kom iväg till stan ganska sent eftersom att Johannes sov ganska länge och vi hade tvätt och jag trodde att de stängde sex. Någonstans i bakhuvudet gnagde en tanke att de kanske stängde fyra och att ja borde kolla upp det på något sätt. Men tyvärr så gjorde jag inte det:p. Så när vi kom ner till stan vid halv fem så var allt stängt  =(. Å ja blev lite besviken på det. Så det var våran skyltsöndag det.

Vi gick iaf till Ica å handla lite. Bland annat godis till bion som vi ska på sen. Det blir New Moon. Ja lyckades få med mig Johannes på den för det var någon spelkompis som hade sagt att den va rätt bra =). Annars tvivlar jag på att ja själv skulle kunna locka med honom å se den :p

Idag är det ju även första advent så jag har tänt adventsljusstaken idag för första gången. Ja har sett att det är många som ´har tjuvstartat å har haft tänt tidigare åxå men ja håller på traditionerna jag =)



Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Det är alltid härligt att pynta hemmet med vackra julsaker! :D Ha en fin advent!

2009-11-29 @ 18:09:13
URL: http://sockervadd.blogg.se/
Postat av: Ida

Ajdå, vad trist att det hade stängt! Du får gå och kolla en annan dag efter nå fint julpynt :) Hoppas filmen är bra och att ni får det mysigt!

2009-11-29 @ 18:40:05
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0