Jogga=jobbigt :p

Igår undra Johannes om ja skulle med han å springa å i ett svagt ögonblick så sa ja att det kunde ja väl. Det var så längesen ja va ute å sprang nu så ja hade glömt bort hur jobbigt det är :p. Så ja tänkte att det kan väl inte va så farligt. Trodde jag ja :p. Ja visste inte att min kondition var riktigt så här dålig, men den är verkligen katastrofal fick ja lära mig igår. Eller iaf enligt mig själv. Men det är ju inte så konstigt egentligen eftersom att ja rör på mig minimalt :p.

Vi åkte iaf iväg till spåret vid halv sex på kvällen å då var det ju mörkt å två minusgrader. När vi kom dit valde vi rundan på 5,4 kilometer vilket ja kom att ångra ganska snart. Jag borde nog ha börjar med en kortare sträcka. Jag joggade mest ganska sakta å gick så det blev nog inte så bra träning för Johannes för han ä ju van å springa både längre och snabbare.

Det gjorde ont i lungorna å benhinnorna. Jag hade blodsmak i munnen å det kändes som ja skulle spy. Så det var inte speciellt trevligt. Dessutom blev det ju kallt om kroppen eftersom ja inte sprang så mycket så att ja värmde mig själv.

För att bli varm å få lite bättre träning så sprang Johannes ibland iväg en bit framför mig å sprang tillbaka. Å en gång så sprang han runt en krök å när ja kom fram till raksträckan efter den så såg ja honom inte mer å då börja ja bli rädd för ja gillar verkligen inte att vara själv i skogen när det är mörkt. Så ja börja springa lite fortare för å komma i kapp. Å då ser ja nåt i ögonvrån vid kanten av vägen å ja blir ju livrädd å skriker högt å börjar gråta för ja blev så rädd. Men det var bara Johannes iaf. Men det var inte alls kul. Ja kommer inte ihåg om ja nånsin ha blivit så rädd förut. Ja visste inte att ja kunde skrika så högt ens =). Dom andra som var där å sprang måste ju ha hört mig å undrat va som hände.

Ja ä ganska tvivlande till att det blir nåt mer joggande för mig. Det måste ju va nån av de tråkigaste å jobbigaste träningsformerna. Iaf för mig. Undrar om det finns nån enkel konditionsträning som ja skulle kunna göra?


Kommentarer
Postat av: Ida

Men stackarn! Haha, jobbigt bli så där rädd :P



Du kan ju köra på en crosstrainer eller träningscykel på gymmet om du vill träna kondition. Eller spinning :)

2009-10-13 @ 16:04:18
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0