SpinCore

I fredags drog jag med mig Johannes till gymmet å testa SpinCore för första gången.

Först var vi alltså på Spinning i 30 min. Det var ganska svettigt, det var längesen mina träningskläder va så svettiga som i fredags. Å ändå så stog ja inte upp när man kunde göra det. Instruktören sa att om man var nybörjare eller hade problem med knäna så kunde man sitta ner så ja gjorde det. Redan innnan sa ja till Johannes att ja skulle få ont i rumpan av sadeln å efter att halvtimmen hade gått så var det just vad ja hade det. En annan dålig sak var att ja inte visste riktigt hur ja skulle hålla för ja fick ont i händerna hur ja än gjorde. Någon som har något tips på hur man ska göra? Om ja ska gå nån mer gång så ska ja försöka att höja styret mer. Förra gången höjde ja inte så mycket för ja trodde att man ska ha lågt eftersom dom var så från början å alla andra verka ha så. Vad vet jag det kanske ska va så men jag gör då någor fel eller har fel på händerna eftersom ja får ont :p

Sen så var det bara att gå till nästa pass som var 30 min Core. Även där körde ja på det enkla sättet genom att sätta i knäna när man kunde det. Men nästa gång kanske ja kan testa att hålla emot tills det inte går längre. Om det blir nån nästa gång vi får se. Men det är säkert bra å gå på det eftersom att min rygg säkert mår bra av det eftersom att ja lätt får ont i ryggen.

Dagen efter hade ja inte speciellt mycket träningsvärk. Det kändes bara lite ibland när man gjorde vissa rörelser. Det kändes lite i ryggen å axlarna å sidan av magen.

På lördagen var jag å Johannes å hans kompis Ulle å spela bowling å det gick verkligen inte bra för mig :p. Ja gav nästan upp där ett tag. Ja tyckte klotet va för tungt även om det bara vägde 10 kilo å det är väl inte så tungt egentligen kanske. Ja ä väl inte så stark kanske :p. 10 kilo var ju det lägsta av vuxenkloten å barnkloten får man ju inte in fingrarna i. Så det såg nog ganska roligt ut när ja försökte spela :p. Ja fick verkligen inte till tekniken.

Sen dagen efter det så fick ja faktiskt träningsvärk i armen å tummen =). Det är ju ganska löjligt faktiskt å få träningsvärk efter bowling :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0