Överambitiös

Just nu känner jag att jag måste försöka sänka min ambitionsnivå på något sätt om jag ska hinna klart med allt i tid. Men jag vet inte hur man gör det. Jag vill alltid göra bra ifrån mig och göra saker på bästa möjliga sätt. Men ibland kanske saker och ting blir lite väl detaljerat då. Nu har jag till exempel lånat en massa böcker till mina uppgifter. Men när ska ja hinna läsa allt?

Idag har jag skrivit resultatet på min ena individuella uppgift. Jag skulle så klart göra saker och ting avancerat genom att använda SPSS. Å förutom att räkna ut bara medelvärden å så så gjorde ja även t-test. Det finns inget krav på att vi ska göra det. Men ja tyckte det kunde vara roligt att jämföra om det var någon skillnad på grupperna. Å dessutom tycker ja det är roligt med statistik och räkna ut saker i SPSS. Nu låter ja vä jättekonstig men då får ja väl va det då.

Efter att jag hade skrivit klart resultatet orka ja inte göra mer på den uppgiften för sen kommer den svåra delen nämligen att jag ska analysera resultatet mot något. Vad vet jag inte riktigt än å det oroar mig. FÖr jag vet inte alls vad det är jag ska göra å ja vet inte hur det här ska kunna bli bra. Å sen ska ja få in nån slags analys av den samhälleliga diskursen på nåt sätt. Ja vet ju knappt vad det är så det vet ja inte hur ja ska göra.

Efter jag gjort den där uppgiften iaf så gick ja över till min D-uppsats å börja räkna korrelationer. Men ja hann inte riktigt klart för det är en massa korrellationer att räkna ut. Å det räcker inte. Dessutom ska jag räkna multipel regression på allt ja ha räkna korrelationer på. Varför föreslog jag att ja skulle göra det? Ja ä ju dum i huvudet! Varför skaffa sig mer att göra än man redan har? Jaja ja får väl hinna med det nån gång. Ja ska ju va klar med det nästa vecka så.

Ja vet iaf vad jag ska göra i helgen kan jag ju säga! Inte för att ja har nåt bättre för mig direkt. Johannes ska ju jobba så. Kanske lika bra när ja har så mycket att göra. Ena individuella uppgiften ska ju va klar på måndag så.

Ja ha faktiskt varit riktigt duktig när det gäller internet idag åxå. Ja ha inte varit inne på facebook eller nåt sånt en enda gång under dagen. Bara nu under kvällen. Det är riktigt bra gjort för annars brukar ja inte va så diciplinerad


Kommentarer
Postat av: Ida

Men om det var din idé om multipel regression kan du inte bara säga då att du ångra dig?! Så du inte jobbar ihjäl dig..

2010-04-29 @ 10:31:46
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0