Fisketur

Igår var hela familjen och Patrik iväg till mormor och morfar. Det var jag som körde både fram och tillbaka så jag fick träna lite på att köra också. Det blir ju inte så ofta annars. Stan ligger ju på cykelavstånd så till jobbet behöver man ju inte bil.

När vi kom dit var det fika som alltid vid elva. Efter det så åkte jag, Helena och Patrik ut med ekan och fiska. Vi var ute till typ halv fyra. Ja brände mig faktiskt lite i ansiktet av solen. Ja hade ingen solkräm och trodde inte det var så farligt eftersom det är i slutet av sommaren.

Jag och Helena meta och Patrik kasta. Helena fick sex fiskar (nästan sju) varav en mört så den slängde vi tillbaka. Jag fick tre stycken (nästan fyra). Å Patrik fick bara en.

När vi kom tillbaka fick vi mat och sen åkte vi hem.

På kvällen så åt vi kräfter å fisken vi fångat.


Vår fångst (Helena fick upp den stora)


Kräftor =)


Kommentarer
Postat av: Patrik



Inget av de hon har skrivit i detta inlägg är sant de va jag som fick 6st Helena 3 och Sofia 1

2010-08-16 @ 18:01:17
Postat av: Sofia

Men Patrik då, känns det jobbigt att det gick så dåligt för dig? =)

2010-08-19 @ 20:25:45
URL: http://sofale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0