Fyllegubbarnas dag

Igår lyckades jag skicka iväg ett CV till slut efter många om och men. Men det andra jobbet hade jag tydligen redan sökt, sån stor koll har jag på vad jag gör =p. Men det var synd för nu hade ja gjort en bättre ansökan och den ja redan ha skickat va inte lika bra. Inte för att ja tror att de hade valt mig ändå men.

Idag var det jättesvårt att komma upp igen på möran. Snart måste ja börja gå upp tidigare om ja fortsätter så här för det är ju inte bra om ja kommer för sent till jobbet. När ja gick upp var det bara sju grader. Så ja fick ta vantar imorse när ja cykla.

Idag hände en ganska komisk sak på jobbet. Det var två fulla personer inne och skulle handla av mig och den ena fråga om han kunde växla en femhundring mot fem tusenlappar. Men det fick han inte =p. Sen när han skulle ut hade han lite väl bråttom och sprang rätt in i dörren och lämnade kvar ett avtryck av sitt ansikte på dörren. Det var väldigt komiskt och mycket svårt att hålla sig för skratt.

Efter jobbet gick jag och kolla på stan för ja skulle på synundersökning fyra å då var det ju ingen idé att cykla hem. Då träffa ja på en annan fyllegubbe som börja prata med mig. Men han sluddra rejält så ja fatta inte va han sa. Men först sa han nånting om att ja va fin å sen ville han ha hjälp sa han. Men när ja insåg vad han ville ha hjälp med så ville ja inte hjälpa honom. Han ville tydligen köpa sex av mig. Det blev riktigt otrevligt till slut tyckte jag så jag gick där ifrån och han ropa efter mig att ja skulle va snäll not honom. Nej tack så snäll vill jag inte va.

På synundersökningen fick jag inga bra resultat heller, ja hade sämre på båda ögonen både för linser och glasögon. Men det trodde jag ju också. Optikern sa att hon förstod att ja inte ser så bra med mina glasögon och det kan man lugnt säga. Jag är nog lite av en trafikfara när jag kör bil med glasögon. Ja skulle behöva köpa nya glasögon också men ja hitta inga bra där så ja får väl se om ja hittar nån annanstans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0