Måndag igen

Nu är det ännu en ny vecka igen då. Tiden går så fort. Vart tog sommaren vägen liksom? Snart är det höst igen med regn och rusk och mörker. Imorse när jag cyklade till jobbet kände jag verkligen att sommaren är på väg att ta slut. Det var bara tio grader när ja gick upp och ja kände att ja gärna skulle haft vantar på mig. Men sen blev det finare på dagen och när ja åkte hem vid tre så lyste solen och det var rätt så varmt ute.

Just nu vill ja bara gå och lägga mig för ja ä så trött. Ja somna nästan i sängen när ja kom hem. Men ja ska att försöka hålla mig vaken för annars får ja svårt att somna sen när ja verkligen går och lägger mig.

Igår beställde ja biljetter till Göteborg den andre september för då ska jag till Liseberg. Ja ska träffa Ida och hennes kompis där och gå med dom. Det ska bli så roligt att träffa henne igen. Det kommer ju tyvärr inte bli så ofta nu när ja ha flyttat hem igen.

Nu när skolorna börjar igen så känns det väldigt konstigt att ja inte ska åka upp till Luleå och gå ännu ett år i skolan. Det känns liksom som att det är något som är fel. Det känns ganska skönt iofs men väldigt märkligt. Lite tråkigt också iofs eftersom ja inte får träffa mina klasskamrater igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0