Ny klocka

Jag tycker både att tiden går för fort och för sakta, visst är det konstigt. För fort för att sommaren nästan är slut. Jag vill ju ha sol och värme och ligga ute på gräsmattan och må gott. För sakta eftersom att jag väntar och längtar. Nu var jag lite mystisk, men det måste man få va ibland.

Nu är det mindre än en månad tills jag fyller och i förrgår, alltså exakt en månad innan ja fyller år, fick jag en present i förskott. Ja va på guldfynd med mamma å Helena för mamma hade typ 150 kronor som hon var tvungen att använda där snart. Så ja sa att ja skulle behöva en ny klocka och att ja kunde önska mig det i födelsedagspresent. Färgen på den gamla har liksom blivit ful. Så då köpte mamma en till mig. Men ja ha redan börjat använda den.


Min nya klocka

Idag var det jobb som gällde igen. Imorse var det bara 18 grader i mitt rum så det kändes inte så lockande att gå upp. Men måste man så måste man. När ja skulle cykla till jobbet så var det bara 10 grader ute så ja kände att ja nog skulle tagit vantar. Men så smart är man inte. Ja har även varit på möte på arbetsförmedlingen idag å det enda vi sa var att hon skulle ta bort mig eftersom ja jobba så mycket. Så det kändes ganska onödigt. Sen var ja på banken och sätte in pengarna ja fick tillbaka från Radiotjänst också. Det är oftast tvärtom att man betalar till dom men eftersom ja ha flyttat så fick ja tillbaka det ja hade betalat för mycket.


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack :)

Fin klocka!

2010-08-28 @ 00:50:50
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0