Valkompass

Snart är det val och jag vet inte hur jag ska rösta än. Så jag gjorde svt:s valkompass.

här blev mitt resultat. Hmm så enligt det där så ska jag rösta på Vänsterpartiet. Nja vi får väl se. Jag fick sämst på Piratpartiet och det kan jag iaf säga att ja inte tänker rösta på så där stämde det iaf.

 

Vänsterpartiet 62%
Feministiskt Initiativ 60%
Socialdemokraterna 57%
Miljöpartiet 56%
Sverigedemokraterna 51%
Centerpartiet 46%
Kristdemokraterna 45%
Moderaterna 39%
Folkpartiet 37%
Piratpartiet 17%
Men man har ju ett tag till att fundera på så...

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja fy vad det är mycket att ta in angående valet. Är ju jättesvårt att veta vilka man ska rösta på när man inte är så insatt..



Ja det ska bli superkul med bröllop :) Det är Henriks kusin som ska gifta sig.

2010-08-29 @ 19:01:13
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Erik

Detta var verkligen tvärt emot mitt resultat :P

2010-09-01 @ 05:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0