1 dag kvar

Jaha så nu var det alltså den 23:e december redan och julafton imorgon. I år kommer det i alla fall helt säkert att bli en vit jul som det ser ut nu. Det har ju knappt varit nån plusgrad sen ja vet inte när. En extremt kall början på vintern har det ju varit i år och väldigt vit.

Nu sitter jag här och väntar på att Helena ska komma hem, hon kommer med tåget kvart över tolv. Om det inte är försenat som de flesta tåg verkar vara nu för tiden =p. Egentligen skulle jag ju kunna julstäda och pynta i stället för att sitta här men ja bara råka hamna här. Men men ja har ju hela dagen på mig. Ja är ju ledig idag vilket är väldigt skönt.

Igår fyllde mamma år så vi sjöng för henne vid morgonmötet på jobbet. När jag fyllde år var det ingen som visste att ja fyllde år så då var det ingen som sjöng. Det var ganska bra tycker ja, det känns lite jobbigt att sitta där och alla står och sjunger för en =p. Under lunchen så var jag på Statt med Felicia och använde mitt presentkort som ja vann på Luciafesten. Vi åt dagens pasta båda två som var Bolognese. Det var väldigt gott och trevligt. Sen så finns det ju en stor salladsbuffé och kakor och godis till efterrätt så man blir att rejält mätt. Felicia åker ju till Chile nästa vecka vilket känns ganska tråkigt, ja kommer sakna våra roliga samtal på mornarna =D.

Igår på kvällen kom Erna och Lennart på fika för att mamma fyller år och efter det så åkte jag och Hanna till Sandra F på julfika. Så det blev väldigt mycket fika igår =). Men det hör väl julen till det. Mycket fika och lite träning har det blivit på sistone. Ja får nog ta tag i träningen igen sen efter helgerna känner ja. Fast sen ska ja ju till Thailand också så då blir det ju dåligt med träning igen =p.

I förrgår fick jag dock ett samtal som gör min jul lite mindre rolig. Det var nämligen Johannes som i princip sa upp kontakten med mig. Vi har ju varit väldigt bra kompisar efter att det tog slut. Vissa kanske tycker att det är väldigt konstigt, men så var det iaf. Men nu har han en ny flickvän och hon gillar inte att vi har kontakt och verkar rejält svartsjuk så för att inte göra henne ledsen så dumpa han mig igen fast som vän denna gången. Det känns väldigt trist att det blev så här för jag gillar honom ju och vi har lätt för att prata om allt. Men det finns inte mycket jag kan göra åt den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0