Luciafest

I torsdags hade vi luciafest med jobbet. Den var klockan halv sju, när alla hade slutat jobba. Berit och Anna-Lena hade gjort det så fint under dagen. De flesta var där tror jag, samt de som gått i pension under året.

När vi kom dit fick vi först glögg vilket jag egentligen inte gillar men ja tog en mugg iaf. Men russin och mandel gillar ja så ja åt mest det och lämnade ganska mycket av själva glöggen kvar =).

Efter lite mingel så kom det ett luciatåg med en anställds barnbarn och hennes kompisar. De var så söta så och sjöng några sånger. En som ja inte kände igen bland annat, måste vara nåt nytt påhitt.

Sen så fick vi julmat som var från Edanes pizzeria. Jag är ju inte så förtjust i julmat men det går ju ner iaf. Å även om man tar lite av allt så blir det ju en jättestor portion så ja blev väldigt mätt ändå. Jag och Felicia hade en del prat att ta igen så när de andra var klara med sin andra portion var vi bara klara med vår första.

Sen var det tipspromenad i Apoteket med 10 frågor, de flesta om svenska landskap. Det var rätt svårt och jag var bara säker på två frågor. Efter tipspromenaden var det kaffe och ris a´la malta (eller hur det nu stavas). Men ja tog inget för ja va så mätt och sen vet ja inte om ja gillar det heller =p.

Under kaffet så gick de igenom de rätta svaren och jag fick åtta rätt =). Det innebär att ja var en av tre stycken som fick bäst. De hade pris till de två bästa och de hade en utslagsfråga som avgjorde vilka det blev. Hur många cerat de hade i en burk. Det var 63 stycken och jag gissade 72, vilket innebar att jag kom tvåa och alltså vann ett pris =).

Ja va i säng halv elva å igår va ja riktigt trött eftersom ja fortfarande va tvungen å gå upp tjugo i sex. Alltså jag är inte bra på att hantera dåligt med sömn kan ja ju säga. Så igår så såg ja bara Robinson å sen var det sängen som gällde =p. Å det var så skönt att sova ut idag. Ja känner mig faktiskt pigg idag, vilket är ovanligt nu för tiden. Ja känner mig i princip trött varje dag nu.

 
Kollegor


Luciatåg

 
Mat och mer kollegor


Jag och Felicia

 
Min vinst =)


Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0