Jobbig dag

Imorse var jag tvungen att gå upp sju för vi börja skolan 8.15. Tyvärr har vi många lektioner som börjar då den här terminen. Varför måste lärarna göra så mot mig? Jag gillar ju inte att gå upp tidigt! Jag väcktes iaf en minut i sju av att nån i lägenheten bredvid skrek att "det är inte du som bestämmer!"

För att förvärra situationen å göra mig ännu mera trött så hade de dessutom lagt tre pass med föreläsningar idag. Alltså jag är inte van att va i skolan så mycket. Å så påstod ena läraren att de ha lagt ut väldigt få lektioner. Ja vet inte riktigt om ja håller med men. Suck!

På lunchen idag så följde Sara med mig hem å åt hos mig. Ja tyckte att det skulle va synd om henne om hon skulle äta själv å så. Så nu har båda Sarorna i klassen varit här.

En sak som ja tyckte var jobbig å som mina andra klasskamrater åxå verka va rätt jobbig var när vi skulle dela in oss i grupper igen. Vi är ju fem stycken i klassen å resten är sociologistudenter och personer som läser kurserna fristående. Men i de två delkurserna skulle vi iaf dela in oss i grupper. Å igår gjorde vi ju det för den ena delkursen å där skulle man va 4-5 personer vilket passade oss väldigt bra. Men idag skulle vi göra en ny uppdelning å då fick man bara va 3-4 personer. Men till det jobbiga då så var det en person som läser kurserna fristående och var inte med igår. Så hon hade ju ingen grupp å kände ingen. Så på första lektionen när vi skulle dela in oss i 3-4grupper så undra hon om hon kunde va med i nån grupp å ingen sa nåt så då sa vi att hon kunde va med oss. Men sen på nästa lektion skulle hon åxå få nån grupp men då va ju vi fullt så hon kunde inte va med oss. Å det var ingen annan grupp som sa nåt fastän alla de andra var fyra å kunde ta in en till. Å det kändes bara så jobbigt å man blev liksom arg att ingen kunde vara snäll och ta med henne. Alltså det är så taskigt. Så till slut fick läraren säga att hon fick va i en grupp å de sa att "det går väl bra då". Ja skulle  bli så ledsen om ja blev behandlad på det sättet.

En positiv sak idag var att de bytte lampa i trappen så nu ser man nåt när man går där. Ja felanmälde ju det där häromdan så.


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, alltså vem skrek så där i eran lägenhet?



Vad irriterande det där om hon som ingen tog till sig, stackars henne.

2010-01-20 @ 00:44:07
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: helena

har ni spöken i lägenheten? :o)

2010-01-20 @ 22:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0