Orkar inte med alla tidiga mornar

Alltså det här med att gå upp tidigt, sova dåligt och vara i skolan en massa är inget för mig. Ja får så lite gjort känner ja. När ja väl kommer hem ä ja så trött att ja inte orkar plugga å när ja väl försöker så somnar ja bara. Suck! Tur att ja läst ut ena boken redan iaf, det var bra planerat av mig det =)

Imorse var ja tvungen å gå upp klockan sju å det var inget trevligt kan ja ju säga, det blev inte ens åtta timmars sömn som ja verkligen behöver. För att få rena torra strumpor va ja tvungen å blåsa ett par torra med hårblåsen för vi tvätta igår å det hade inte torkat riktigt.

Sen bar det av till skolan å två föreläsningar, det var väldigt svårt att hålla sig koncentrerad. Läraren ä väldigt monoton å sådär åxå så det hjälper ju inte direkt :p.

Sen var det lunch och jag åt i matsalen med Ulrika, Sara med Rasmus och Karin med Mirelle. Jag hade inte sett Mirelle i verkligheten innan å hon va så liten å söt med pluffsiga kinder. Ja fick även hålla Rasmus en stund när Sara hämta kaffe men han va så trött så han gilla inte det riktigt. Men tur att han inte har så gällt skrik iaf =)

Jag har kommit till insikt att ja verkligen inte vill ha barn just nu, man ser vilket jobb det är med barn och jag känner att ja inte har mognaden och tryggheten för att klara av det. Inte för att ja planerade att skaffa barn nu men ibland tycker man att det ser så mysigt ut. Men ja inser att det bästa är att vänta och det är ju faktiskt inte så bråttom. Det är ju verkligen ett heltidsjobb att ha barn. Det är säkert så att man växer in i rollen som förälder och om man skulle få barn nu skulle ja säkert klara det. Men ja tror nog det skulle gå bättre när ja blivit lite äldre.

Efter lunchen var det grupparbete som gällde. Å det gick rätt bra framåt tycker ja. Fast ja känner ju inte att ja bidrar så mycket. Å mycket av det Sara säger går över huvudet på mig. Hon har ett väldigt formellt språk å ja fattar inte allt hon säger.

Vi va klara halv fyra å då gick ja hem. Ja tänkte att ja skulle plugga men efter tre sidor så somna ja i soffan. Så det var ju ingen idé att ens försöka.

När Johannes kom hem åkte vi till stan å åt på Waldorfs för vi orka inte laga mat. Det blev pizza för min del. Det var väldigt gott å trevligt å skönt å slippa göra mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0