Vakna till ljudet av snöskottning

Imorse vakna ja av att nån var utanför å skotta snö och ungen i lägenheten bredvid skrek, ja vet inte riktigt vilket av det som väckte mig men. Ja trodde det var nån på taket å tog bort snö för det var det ju folk å gjorde förra året. Men när ja kom ut såg ja att nån hade skottat halva våran balkong å grannens å trappan. Så ja antar att det var grannen som hade ringt t Lulebo om snön i trappan eller nåt. För ja tror inte nån annan bara skulle komma förbi å tänka att vi skulle behöva hjälp med det. Det har verkligen varit mycket snö i trappan efter stormen så det behövdes verkligen. Ja vet inte riktigt hur så mycket snö tog sig in men för det är ju tak över trappan.

Idag sågs vi tio i skolan å greja med grupparbete. Vi försökte komma fram till hur vi skulle redovisa å sådär. Ja hatar sånt där men tur ja har mina gruppkamrater å slipper göra det själv iaf. Men det räckte inte med grupparbete utan efter lunch så hade vi två föreläsningar. Så det blev ganska lång dag i skolan för min del. Eller jag tycker det iaf.

När ja kom hem å skulle göra mat efter en stund var ja så trött å orka inte börja laga mat så då erbjöd sig Johannes att laga mat till mig, fastän han själv inte skulle ha då. Det var ju bara makaroner och å köttbullar så det var ju inget avancerat men ändå. Det tyckte ja va väldigt snällt å gulligt. Men det var inte tillräckligt utan han gjorde fruktsallad och köpte glass till mig åxå! Ja vet inte vad det tog åt honom idag men glad blev jag iaf =).

Idag har det även varit väldigt kallt, runt 23 minus. Brr! Så det blev överdragsbyxor till skolan idag kan ja ju säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0