Flyttlass

Sådär nu var ja hemma igen då. Man känner sig rätt så sliten nu efter den långa resan. Vi började i måndags klockan sju och var hemma ungefär halv fem idag. Jag och pappa turades om att köra men pappa körde mest.

Första dagen åkte vi till Härnösand. Jag träffade på en självmordsbenägen fåge när ja körde den dagen. Den liksom kastade sig framför bilen men den ångra sig nog och vände. Så ja körde inte på den som tur var. Ja känner inte att det är något ja vill göra. Ja ha bara kört på insekter än så länge och det får gärna fortsätta så.

 
Härnösand

 
Restaurangen Skeppet som vi åt på och Tingsrätten som ja tyckte var fin

 Nästa dag så gick vi inte upp riktigt lika tidigt, vi åkte inte förrän halv tio den dagen. Det var en massa vägarbeten å maskiner i vägen så det var en väldigt dryg resa. Vi var framme i Luleå vid halv sex. Då packade vi det jag inte hade packat och stuvade in det i bilen. Det var med lite blandade känslor jag träffade Johannes igen. Det var roligt på ett sätt eftersom jag tycker om honom som person, vi har haft en bra tid tillsammans och vi har haft många roliga minnen. Men det kändes även väldigt jobbigt och jag blev lite ledsen eftersom jag inser att det verkligen är slut nu och han har gått vidare. Men det är väldigt svårt för mig att ta till mig det och det känns ju inte så kul att tänka på att man är så lätt att komma över. Även Johan gick ju vidare ganska fort efter att vi hade gjort slut och blev ihop med Sandra. Så jag är väl lätt att komma över då antar ja =(.

Dagen efter så gick vi upp åtta, jag sa farväl till Johannes och fick hålla tårarna tillbaka och sen åkte vi iväg. Bilen var riktigt fullpackad, ja trodde inte det skulle få plats så mycket faktiskt. Men ja fick skicka två kartonger och en resväska med bussgods å nåra grejer blev kvar. Johannes får väl göra vad han vill med dem, slänga eller behålla. Den här dagen åt ja en väldigt god pizza till lunch utanför Umeå, en av de godaste jag ätit nånsin faktiskt. Vi körde ner till Söderhamn och hotell Linblomman.

 
Det fina duschdraperiet på hotellrummet och Rådhusparken i Söderhamn

 
Oscarsborg och Ulrika Eleonora kyrka

Idag så börja vi dagen klockan åtta. Sen bar det av hemåt. Å nu är ja alltså här igen. Plocka undan gör jag imorgon, det orkade ja inte idag. Men där var en liten sammanfattning iaf.


Kommentarer
Postat av: Ida

Kul med lite fina bilder. Kul också att ni fick kunde passa på att strosa lite där ni stannade och sov..



Du, det handlar nog inte om att du är lätt att komma över. Du får inte tänka så.. :/

2010-07-10 @ 13:10:17
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0