Besök i Kalix

Igår åkte jag alltså till Kalix för att hälsa på Ida. Det kanske var sista gången vi sågs på länge nu så det känns lite sorgligt.

Vi började med att träffa hennes brorsdöttrar för att ta kort på den ena som skulle på studentbal. Så den här gången fick jag stå bakom kameran i stället för framför. Ja var lite av en assistent till Ida när hon skulle ta kort. Ja fick hålla upp skärmen som reflekterar ljus, ja vet inte vad den heter men.

Sen så tittade vi på kortegen. Det tog en evighet innan alla hade kommit förbi, här går de med ett väldigt långt avstånd mellan varann och inte som hemma där man går precis bakom paret framför. Här går de dessutom längre, jag skulle inte vilja gå så långt. Ännu större risk att man ramlar eller nåt :p. Tänk när man gick där själv, ja fattar inte att det var fem år sen nu. Det är helt otroligt.

Efter det så hämtade vi pizza på Vikingen, det var gott det fast lite mycket tomatsås.

Resten av kvällen så fixade jag och Ida med min blogg. Visst blev den finare än förut? =). Det tog ett tag det där så vi kom inte i säng förrän halv två. Ja tyckte lite synd om henne eftersom hon skulle upp så tidigt nästa dag och hålla igång hela dagen. Å så måste hon sitta uppe och fixa med min blogg.

Nästa dag gick vi upp klockan sju för Ida skulle på sin systers skolavslutning. Johannes slutade jobba så han kom till Ida så skjutsade vi dit henne och sen så körde jag till Luleå för han var trött efter att ha jobbat natt. Sen så gick vi och la oss igen.

Idag har ja inte gjort så mycket, bara varit på cellprovtagning på mödravårdscentralen. Hoppas det ser bra ut, vore ju inte så kul att få reda på att man kan få cancer :p. En väldigt komisk sak där var att barnmorskan fråga mig om ja hade en pojkvän och då sa jag som det var och då börja hon ha nåt slags psykologsamtal med mig och jag kände mig bara obekväm och hade ingen lust att prata med henne omd et. Jag ville ju bara gå hem. Å sen sa hon att ja var söt och välskapt. Haha =D. Säger man det? Välskapt? Det var väldigt komiskt iaf. Kanske inte låter så när ja återberättar det men just då var det väldigt komiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0