Nej nej nej!

Idag har jag haft ett par motgångar som inte känns så roliga.

Dagen började med att jag gick till Lulebo för att hämta en folder om flyttstädning och frågade angående våra tapeter i sovrummet. Det är nämligen så att vi har haft tejp på dem så smarta som vi är och nu har en bit tapet följt med från väggen. Så ja fråga om det där och hon sa att det måste vi betala för det räknas inte som normalt slitage. Ja fråga hur mycket det skulle kosta men det visste hon inte. Men antagligen måste vi betala för en omtapetsering på typ 2000-3000 kronor vilket jag inte gärna lägger ut när vi ska flytta därifrån. Men vi ska se om vi kan fixa det utan att det syns på nåt sätt, för vi har nåra rullar tapeter kvar tror ja.

Under dagen har ja inte gjort så mycket, spelat lite Sims, sett tv, suttit vid datorn typ.

Sen under kvällen så såg ja att nån hade skrivit om pilotstrejken på facebook och började fundera på det där. Mamma sa att det bara var mindre bolag när ja prata med henne sist så ja blev inte så orolig men ja gick in på SAS hemsida ändå för att kolla. Å gissa om ja blir negativt överraskad när jag ser att mitt flyg ska lyfta en timme och 20 min senare än det egentligen skulle. Jag har ju ett tåg att passa! Det känns inte alls kul. Så imorgon får ja väl ringa å se om det finns plats på något tidigare plan eller så. Ja har ju en tågbiljett som inte går att omboka så då måste ja ju köpa en ny biljett.

Det känns som världen är emot mig idag. Varför måste de ha strejk nu? Först askmoln å nu strejk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0