Sommar=solbränna

Tänk att man aldrig lär sig. Varje sommar verkar det som att ja glömmer bort hur känslig jag är mot solen. Ja tänker att det nog går bra utan solkräm den lilla stunden. Men så blir man påmind genom att man bränner sig. Som i söndags. Ja smörjde inte in mig och det var ju väldigt dumt. Jag låg inte ute och solade heller så jag tänkte att det inte var så farligt.

Jag började dagen med att spela kubb med Helena och Patrik. Sen åt vi mat och efter maten cyklade vi till Ingestrand och spelade minigolf. Det var premiär för i sommar för oss och det gick inte speciellt bra kan jag ju säga. Förutom för pappa. Han fick en massa hole-in-one. Ja fattar inte hur det gick till. Han spelar ju inte golf eller nåt sånt. Ja vet inte hur man lyckas med det där. Jag kom iaf näst sist av oss fem.

Sen på kvällen började det träda fram en vacker röd färg på min rygg, mina axlar och armar. Så den här veckan har ja haft t-shirt på mig för att ja inte ska utsätta huden för ännu mer sol nu när jag redan brännt mig. Nu har jag börjat flagna på näsan också, det är ju väldigt snyggt :p.

På måndan var jag hos frisören och klippte mig. Jag blev av med en hel del hår. Det är väldigt skönt för det hade bivit väldigt långt nu. Det blir så tungt och varmt med så långt hår så det är skönt att det är borta. Frisören frågade mig om jag hade färgat håret och det har jag ju inte gjort och så sa hon att hon tyckte att ja har en fin naturlig hårfärg. Å det var ju roligt att höra =).

 
Före och efter klippningen, det kanske inte syns så bra hur mycket som försvann men det var en del.

Igår träffa ja Hanna. Jag gick till stan och träffa henne utanför Sundays. Ja tyckte att ja kunde behöva lite motion. Men det var jobbigt att vara ute igår för det var väldigt varmt och dessutom väldigt hög luftfuktighet så det var alldeles kvalmigt och klibbigt ute.

Först åt vi lunch och sen åkte vi till Ingestrand och spela minigolf. Det gick riktigt dåligt. Ja tror jag fick personligt rekord på sämst poäng. 86 poäng fick jag och Hanna fick 83 så det var ju inte alls bra. Men till mitt försvar så kan jag säga att vi tog den svåra banan. Efteråt så åt vi glass och satt i gräset. Vi kändeäven på vattnet en sväng men det kändes inte som att man ville bada, så varmt är det inte än. Men om vädret fortsätter som det har varit så dröjer det nog inte länge innan man kan bada.


Kommentarer
Postat av: Ida

Fin du är!

Härligt med sommar och en massa roliga sommarsysslor :)

2010-06-30 @ 21:12:50
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0