Maj maj måne jag kan lura dig till Skåne

Idag är det första maj. Ja kan inte riktigt fatta det. Det är bara ungefär en månad kvar tills jag slutar skolan. Det känns väldigt konstigt. Det är ju så mycket som måste göras innan dess. Men men man får väl försöka hinna på något sätt.

Igår var det ju Valborg. Eftersom Johannes jobba så blev det ingen brasa och fyrverkeri för min del. Ja ville liksom inte gå själv, det kändes inte så kul. Men ja tänkte att man kanske kunde se fyrverkerierna från fönstrena. Men eftersom fönstrena inte är vända mot Universitetet så tog jag fel. Det enda jag upplevde av dem var smällarna och dom kunde jag mer än gärna barit utan.

Jag har funderat på en grej gällande min rubrik. Så sa man ju när man var liten å skulle luras första maj. Ja vet inte om det är så utbrett som att luras första april men. Om man luras första maj i Skåne vad säger man då? Man kan ju inte säga Skåne för dom är ju redan där så då blir man ju inte lurad nånstans. Nån som är från Skåne som vet? Eller känner nån därifrån?


Kommentarer
Postat av: jennifer

Hej fin blogg :) , vad tycker du om min nya designing tyck till i inlägget "ny designing" och vill du vara med i veckans bloigg tävling hos mig så komentera då inlägget "TÄVLING" :)

2010-05-02 @ 11:36:28
URL: http://jennifergiidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0